بودجه مبارزه باآمریکا

امروزدولتی برسرکاراست که حلقه اصلی آنرادانشجویان قدیمی دانشگاه علم وصنعت تشکیل داده (احمدی نژاد وهاشمی ثمره وصادق محصولی ومشایی وزری بافان ودیگران) که شاخصه سیاسی آنان عدم شرکت دراشغال لانه جاسوسی آمریکا وبالعکس اعتقادبه مبارزه برعلیه کمونیزم وانقلاب فرهنگی درابتدای انقلاب بوده انداین گروه باحاکمیت دموکراتهابرکنگره وسناونیزقوه مجریه آمریکاامیدزیادی به برقراری رابطه باآمریکابسته بودبطوریکه آقای خامنه ای پیروزی آنهاراپیروزی ملت ایران نامیده وهوشنگ امیراحمدی دلال رابطه باآمریکاپس ازدیداربابرخی مقامات ایرانی ادعاکردطی سی سال گذاشته هیچ دولتی مثل دولت احمدی نژادوباحمایت کامل رهبری بدنبال ایجادرابطه باآمریکانبوده است ولی بحران مشروعیت ومقبولیت این گروه درداخل باضافه فقدان اعتباربین المللی کاروتحقیررابه آنجا رساندکه واداربه گذراندن مصوبه ای ازمجلس وتعیین بودجه ای معادل 20 میلیون دلارجهت مبارزه باآمریکا وازجمله دولت باراک اوباماشدند اماازهمه جالبترمصاحبه رییس کمیته دفاعی مجلس درخصوص این بودجه است که دربخش بعدی مطلب شاهدآن می باشید

نماینده مجلس وسایتی که فرق 20 میلیون دلارو20 میلیارددلاررانمی فهمددرخصوص مبارزه باآمریکانظرمی دهدبنظرشمااین بودجه 20 میلیون دلاری چگونه خرج می شود؟

پرداخت به یک کمدین منزوی فرانسوی برای تهیه فیلمی برعلیه آمریکاکه وی آنرابزرگترین هدیه عمرش نامید
پرداخت به عناصرلابی گری جهت ایرادسخنرانی احمدی نژاددرشورای روابط خارجی آمریکاکه اخیرادرلیست 16 موسسه ممنوعه وزارت اطلاعات قرارگرفته است
پرداخت به افرادی یهودی نظیرلاری کینگ جهت مصاحبه بااحمدی نژاددرسی ان ان
پرداخت به برخی موسسات لابی گری درآمریکا وبنیادهایی نظیرحمیدمولانا
پرداخت به برخی داشنگاههانظیردانشگاه کلمبیاجهت برگزاری سخنرانی احمدی نژاد
پرداخت به برخی عناصرچپ نمادرآمریکاواروپاجهت مصاحبه باشبکه پرس تی وی
پرداخت به عناصری نظیردکترمحمدمرندی جهت شرکت درشوهای تلویزیونی الجزیره برعلیه آمریکا



20 هزارمیلیارد تومان بودجه مقابله با آمریکا برای سال 89 شنبه 17 بهمن 1388 - 15:33:02 | سیاست > مجلس

زمان انتشار: شنبه 17 بهمن 1388 - 15:33:02
20 هزار میلیارد تومان بودجه مقابله با آمریکا برای سال 89
رئيس كميته دفاعي مجلس خبر داد:

20 هزار میلیارد تومان بودجه مقابله با آمریکا برای سال 89

سیاست > مجلس - آبان ماه امسال بود که مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح یک فوریتی افشای نقض حقوق بشر از سوی آمریکا، بودجه‌ای به مبلغ 20 میلیون دلار را برای این کار اختصاص داد.

بودجه‌ای که باید در اختیار کمیته‌ای متشکل از نمایندگانی از وزارت امور خارجه، اطلاعات و کشور و صدا و سیما قرار می گیرد تا هزینه‌کرد این مبلغ را تعیین ‌کنند.

از آنجا که نمایندگان مصوب کرده بودند که این مبلغ از حساب ذخیره ارزی برداشت شود، اجرای آن به سال 89 موکول شد که گویا احمدی‌نژاد نیز آن را در لایحه بودجه 89 گنجانده است.

البته برخی نمایندگان انتظار داشتند که با توجه به اقدامات مداخله جویانه آمریکا در ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم، سقف این بودجه حداقل تا 50 میلیون دلار افزایش یابد. اما به گفته رئیس کمیته دفاعی مجلس، دولت همان بودجه مصوب مجلس را در لایحه‌اش آورده و چیزی بر آن نیافزوده است. به این ترتیب تنها 20 هزارمیلیارد تومان (معادل 20 میلیارد دلار) در لایحه بودجه 89 برای این منظور تخصیص یافته است.

آنچه در پی می‌آید مشروح گفت‎وگوی خبرآنلاین با غلامرضا کرمی عضو کمیسیون امنیت ملی و رئیس کمیته دفاعی در این خصوص است:

همه ساله ردیف بودجه‌ای برای مقابله با اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در ایران در لوایح بودجه سنواتی در نظر گرفته می‌شود. این بودجه برای سال بعد چقدر در نظر گرفته شده است؟
آخرین پیش‌بینی مجلس در این‌باره همان بودجه 20 هزار میلیارد تومانی است که مجلس برای مقابله با برنامه‌های مداخله‌جویانه آمریکا در ایران تصویب کرده است.

Comments