تبلیغاتی که بوی جنگ می دهد



اینروزهاکسانی که درواشنگتن وبرخی شهرهای واقع درسواحل شرقی آمریکا زندگی می کنند شاهدتبلیغی بروی بدنه اتوبوسهاو بیلبردهای بزرگ هستند که حاوی تصویری بزرگ احمدی نژاد درکناربشکه نفت وبسته های دلارمی باشد وبروی آن شعار

"Iran makes a KILLING every day we wait,"

نقش بسته است. گرچه درنگاه اول این تبلیغ بالاخص بابزرگنمایی واژه کشتاروتصویراحمدی نژاد بنظرآماده سازی افکارعمومی مردم آمریکابرای جنگ باایران رابه اذهان متبادرمی سازد ولی سایت موسسه صاحب تبلیغ فوق بنام The American Value Network می گوید آنهاطرفدارمحیط زیست بوده وهدف ازاین تبلیغ راچنین توضیح می دهد:

درحالیکه لایحه استفاده ازانرژی های جایگزین انرژی فسیلی دردستورکارسنای آمریکاست ایران بنابرگزارش انستیتوی تکنولوژی ماساچوست MIT بعنوان دومین کشورصاحب منابع نفت وگازدربازارانرژی دنیا، روزانه 100 میلیون دلارازبازارجهانی نفت عایدی دارد (البته بافرض عایدی 120میلیارددلاری سالیانه که خودناشی ازپیش فرض تثبیت نرخ هربشکه نفت به حدود100 دلاراست).

این موسسه درگزارش خودچنین استدلال می کند که ازسوی دیگر اقتصادآمریکابا دراختیارداشتن تنها4% جمعیت دنیا خودبه تنهایی مصرف کننده 25% نفت تولیدی دنیا بوده وناچارابخشی ازنیازهای خود (منظورباواسطه) را ازاین بازارتهیه می کند درحالیکه حتی برای این امرناچاربه قرض کردن پول ازچین شده است . این موسسه همچنین به وابستگی 40% منابع آب آشامیدنی جهان به کوه های یخی اشاره کرده که دراثرگرم شدن زمین وپدیده گازهای گلخانه ای ناشی ازمصرف سوختهای فسیلی حیات بشرراتهدیدمی کند. ازسوی دیگرهمین گزارش مدعی است که بنابرگزارشات رسیده (البته بااستنادبه گزارش مربوط به سال 2006) ایران مسئول تجهیزگروههای تروریستی عراق به سلاحهایی بوده است که جهت کشتن سربازان آمریکایی درآنکشوربکارگیری شده اند

درنهایت این موسسه چنین نتیجه گیری می کند که این عوامل درمجموع سیکل بسته ای راتشکیل می دهد که آمریکایی ها بدلیل اعتیاد به سوخت فسیلی ووضعیت اقتصادی نامطلوب ناچاربه قرض ازکشورهای نظیرچین وسپس پرداختن این پول به کشورهای صاحب نفت نظیرایران می باشند که با پترودلارها(دلارهای نفتی) تروریزم راحمایت وکارشان کشتن جوانان آمریکایی است وسپس ازکنگره می خواهندکه باتسریع درتصویب لایحه فوق ازحفاظت ازمحیط زیست حمایت کرده وهمزمان ازوابستگی آمریکا به نفت وانرژی فسیلی وکشته شدن بیشترآمریکایی هاجلوگیری نماید

موسسه خبری CNN درگزارشی که در27 می 2010 منتشرکرده است بااستنادبه نامه سازمان ایرانی-آمریکایی NIAC (که گفته می شود یک موسسه تحت الحمایه رژیم ایران بامدیریت فردی بنام تریتاپارسی است) خطاب به مدیرمسئول موسسه صاحب تبلیغ فوق مدعی شده است که این تبلیغ بنفع نئوکانهای طرفدارحمله به ایران بوده وباالقای ترس درآمریکایی هاجنگ راتبلیغ می کند ضمن اینکه ازسوی دیگراین تبلیغ موجبات ناراحتی ایرانیان مقیم اینکشوریا آمریکاییان ایرانی الاصل را که بنابه گزارش سی ان ان یک میلیون نفرتخمین زده شده اند رافراهم آورده است

Comments