برنامه اتمی ایران ودانستنی هایی پیرامون آن




1- آیا می دانید سه روزقبل ازترورمصطفی احمدی روشن معاون سایت اتمی نطنزسردارفریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفته یود :

" نباید غافل بود همانطور که در جنگ فرار از جبهه داشتیم در مبارزه علمی نیز هستند دانشمندانی که در راستای حفظ ارتباطات بین‌المللی خود از همکاری با پروژه‌های هسته‌ای صرف نظر می‌کنند."


2- آیا می دانید وی درهمین سخنرانی که به مناسبت افتتاح بهره برداری کامل ازظرفیت نیروگاه بوشهروآغازغنی سازی 20% درسایت فرودو قم بوده است وعده داده است که ظرف هفته های آینده حامل خبرهای خوشی دربخش اتمی خواهدبود؟ به تیترخبرباشگاه خبرنگاران جوان توجه کنید.


3- آیامی دانید وی درهمین سخنرانی پیشرفتهای اتمی ایران رامحصول فعالیت مدیران دهه اول انقلاب دانسته که اکنون همه یادرزندان اند یادرتبعید ویا خانه نشین شده اند به جمله زیرتوجه کنید:

" دستاوردهای کنونی انقلاب محصول شجاعت دانشگاهیان دراوایل دهه 60 است، افزود: با رشد چرخه تحصیلات تکمیلی، دراین سال‌ها کشورشاهد فارغ التحصیل شدن نیرو‌های متخصص و با استعداد رده بالا در بخش‌های مختلف است."


4- آیا می دانید حتی روسیه هم دانشجویان دوره دکترا وفوق لیسانس اتمی راکه عمدتا ازافسران سپاه بودند جواب کرده است به این جمله نگاه کنید:

" سال‌هاست که تحصیل برای دانشجویان ایرانی در رشته‌های خاص حتی در کشوری همانند روسیه ممنوع کرده‌اند."


5- آیا می دانید تنها دانشمند اتمی که قاتلش دستگیرشد وفورا نیزاعدام شد ازطرفداران جنبش سبزوازاولین اساتیدی بوده است که امضای وی درپای بیانیه دانشگاهیان دررابطه با تقلب درانتخابات بوده ودرحال مهاجرت به خارج بوده است وبهمین دلیل رژیم اصراردارد که وی را معتقد به نظام وحاکمیت ومذهبی بخواند توگویی که بقیه مذهبی نبوده اند؟! به این جمله ویژه توجه کنید:


" از آنجائیکه علی محمدی فیزیکدانی غیرسکولار بود، توانست علاوه بر رسیدن به مراجع بالای علمی در خدمت جمهوری اسلامی نیز باشد.


6- آیا می دانید درخصوص تمام کارشناسان ومدیران اتمی که یا توسط گازخانگی کشته شدند ویاترورشدند رژیم درمراحل اولیه مدعی بود که آنها متخصصین بی آزارویااساتیدی بوده اند که صرفا به تدریس وتحقیق اشتغال داشته اند وصرفا پس ازلورفتن سوابق آنها بتدریج اعتراف کرده است که آنها دارای پژوهش هایی درموضوعی خاص بوده اند که به نظراهل فن همگی درارتباط بااجزای بمب اتمی بوده است بعنوان مثال درخصوص داریوش رضایی نژاد که دررابطه با سویچ یا سیستم ماشه فعال بوده است سردارعباسی می گوید:

" مهندس داریوش رضایی‌نژاد نیز در زمینه برق و الکترونیک و شتاب دهنده‌هایی با ولتاژ بالا خدمات ارزنده‌ای را به کشور داد."


7- آیا می دانید رییس سازمان انرژی اتمی درهمان حالی که عدم مشارکت واستعفای مهندسین اتمی راازهمکاری اعلام کرده وآنها رابه مجازات فرارازجبهه تهدید می کند درهمان حال ادعا می کند دکترمجید شهریاری 500 متخصص راتربیت کرده است واینقدردرکشورنیروی متخصص فراوان است که کشورتوان جذب آنها راندارد به گفته های وی دراین خصوص توجه کنید:

" البته از این امر(عدم همکاری دانشمندان) هیچگاه نگران نبوده و نیستیم چرا که در کشور اینقدر استعداد و نیروی انسانی متخصص وجود دارد که در حال حاضر نیز تقاضا برای فعالیت در پروژه‌های هسته‌ای در کشور از امکانات بیشتر است.

ودرجایی دیگراضافه می کند:

" شهریاری دانشمندی توانا بود که بیش از 500 نفر را به صورت تخصصی در زمینه فعالیتی خود و در امر محاسبات آموزش داده است."


8- آیا می دانید ایران تنهاکشوری درجهان است که برای یک نیروگاه یک گیگاواتی دوسایت غنی سازی دارد بعبارتی مثل این است که یک ماشین نو بخرید وبرای آن دوکارگاه تعمیرات مکانیکی نیزدرجنب منزلتان درست کنید.


9- آیا می دانید زمانی که یک واحد(کشور، سازمان، سایت اتمی و...) برای رسیدن به تکنولوژی غنی سازی اورونیوم بامصرف صنعتی صرف می کند عمده کاراست وبرای رسیدن به اورانیوم غنی شده موردنیازساخت بمب اتمی حداکثر نصف همان زمان کافی است ؟

10- ودرنهایت می دانید که تنهاکشوری درجهان که بدنبال ساخت بمب اتم است واینقدرآشکارواحمقانه چون کبک سردربرف عمل می کند رژیم جمهوری اسلامی است؟


اکنون اصل گزارش خبرگزاری وابسته به نهادهای اطلاعاتی یا باشگاه خبرنگاران رابخوانید تاببینید که ازیک مصاحبه چقدرمی توانید اطلاعات ذیقیمت بدست بیاورید اطلاعاتی وتجزیه وتحلیل هایی که گاهی اوقات یک سازمان اطلاعاتی برای اخذ آن باید صدها هزار وشاید میلیونها دلارباید هزینه کند.


بندرعباس/رئیس سازمان انرژی اتمی ایران؛


به زودی خبرهای خوشی از حوزه هسته‌ای منتشر می‌شود


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: هفته‌های آینده خبرهای خوشی را در بخش هسته‌ای خواهیم داشت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛فریدون عباسی ظهر امروز در حاشیه نشستی در رابطه با دستاوردهای هسته‌ای کشوربا اشاره به هشت سال جنگ ایران وعراق اظهار داشت: دشمن از همان سال‌های اولیه انقلاب در پی از دست دادن پایگاه‌های خود، به جنگ علیه ایران روی آورد که این مبارزه پس از جنگ تحمیلی نیز کماکان و در ابعادی مختلف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای کنونی انقلاب محصول شجاعت دانشگاهیان دراوایل دهه 60 است، افزود: با رشد چرخه تحصیلات تکمیلی، در این سال‌ها کشور شاهد فارغ التحصیل شدن نیرو‌های متخصص و با استعداد رده بالا در بخش‌های مختلف است


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: صنعت هسته‌ای نیز از رشد تحصیلی کشور بهره گرفت و امروز در این عرصه به دستاوردهای متعددی دست یافته است.

عباسی با بیان اینکه دشمن با عملیات‌های کودتایی و یا نظامی موفق به توقف جمهوری اسلامی نشد، اضافه کرد: سال‌هاست که تحریم‌ها علیه ایران به ویژه در عرصه دسترسی به علوم آغاز شده که امروزه صدا و سیما و رسانه‌ها بخشی از آنها را در عرصه اقتصادی بازگو می‌کنند.

وی افزود: سال‌هاست که تحصیل برای دانشجویان ایرانی در رشته‌های خاص حتی در کشوری همانند روسیه ممنوع کرده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: ما وارد فاز جدیدی از دستیابی به علوم مختلف در سال‌های اخیر شده‌ایم و در همین راستا دشمن برای ناتوان کردن ما دست به ترورهای مختلف می‌زند

این مسئول ادامه داد: نباید غافل بود همانطور که در جنگ فرار از جبهه داشتیم در مبارزه علمی نیز هستند دانشمندانی که در راستای حفظ ارتباطات بین‌المللی خود از همکاری با پروژه‌های هسته‌ای صرف نظر می‌کنند.

عباسی گفت: البته از این امر هیچگاه نگران نبوده و نیستیم چرا که در کشور اینقدر استعداد و نیروی انسانی متخصص وجود دارد که در حال حاضر نیز تقاضا برای فعالیت در پروژه‌های هسته‌ای در کشور از امکانات بیشتر است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دانشمندانی مانند علی محمدی و شهریاری حاصل سیستم آموزش‌های تکمیلی داخلی هستند، اضافه کرد: از آنجائیکه علی محمدی فیزیکدانی غیرسکولار بود، توانست علاوه بر رسیدن به مراجع بالای علمی در خدمت جمهوری اسلامی نیز باشد.

وی همچنین با ذکر ویژگی‌ها و توانائی‌های شهید شهریاری ابراز داشت: شهریاری دانشمندی توانا بود که بیش از 500 نفر را به صورت تخصصی در زمینه فعالیتی خود و در امر محاسبات آموزش داده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت: نقش وی در پروژه سزامی در اردن نیز نقشی محوری و دارای اهمیت است.

این مسئول متذکر شد: مهندس داریوش رضایی‌نژاد نیز در زمینه برق و الکترونیک و شتاب دهنده‌هایی با ولتاژ بالا خدمات ارزنده‌ای را به کشور داد.

عباسی با بیان اینکه دشمن وارد عرصه جدیدی از مبارزه با ما شده، اذعان داشت: دشمن در دور جدید مبارزه خواستار ایجاد رعب در دل ملت است و از آنجایی که که به این نتیجه رسید که نمی‌تواند با جلوگیری از ورود علم به کشور جلوی پیشرفت ما را بگیرد مبارزات فیزیکی را به عنوان راه حل جدید خود برگزیده است و به همین دلیل دست به ترور دانشمندان ایرانی می‌زنند./س

Comments