مصاحبه باخانم احمدی ازرادیوفردادرخصوص فعالیتهای اقتصادی سپاه پاسداران



سايت ديدگاه


اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شبکه‌ی خود ارسال کنید:

فیس بوک Yahoo Google Twitter Delicious دنباله بالاترین

مافیای پول در ایران

مصاحبه با یک مدیر اجرایی آشنا با فعالیت های سپاه پاسداران

در هفته های اخیر خبر های متعددی در باره فعالیت های اقتصادی سپاه پاسداران یا قرارگاه باز سازی خاتم الانبیا منتشر شده است. روز چهارشنبه وزارت نفت جمهوری اسلامی، شرکت اوریینتال اویل را با همه تجهیزات و سرمایه به سپاه پاسداران واگذار کرد. ارزش دارایی های این شرکت 80 میلیون دلار اعلام شده است. علیرضا عابد، فرمانده قرار گاه باز سازی خاتم الانبیا در مصاحبه با روز نامه شرق، گفته است در حال حاضر این قرار گاه 247 پروژه در دست دارد و در هر پروژه بین 4 الی 5 پیمانکار حضور دارند. ارزش این پروژه ها حدود 2000 میلیارد تومان است. یکی از مدیران اجرایی آشنا با فعالیت های سپاه که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با رادیو فردا از چگونگی آغاز فعالیت های سپاه، مافیای پول و سرمایه، قدرت اهریمنی و جهل و فریب تحت نظارت مستقیم رهبری می گوید.
مريم احمدي


در هفته های اخیر خبر های متعددی در باره فعالیت های اقتصادی سپاه پاسداران یا قرارگاه باز سازی خاتم الانبیا منتشر شده است. همین دیروز (چهارشنبه) وزارت نفت جمهوری اسلامی، شرکت اوریینتال اویل را با همه تجهیزات و سرمایه به سپاه پاسداران واگذار کرد. منابع داخلی ایران با اعلام این خبر افزودند قرار گاه باز سازی خاتم الانبیا، شرکت حفاری اورینتال در کیش را از وزارت نفت تحویل می گیرد. ارزش دارایی های این شرکت 80 میلیون دلار اعلام شده است. از دیگر قرار دادها می توان از طرح توسعه متروی تهران، به ارزش 5/2 میلیارد دلار، احداث خط لوله 900 کیلومتری گاز از عسلویه به ایرانشهر به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار، توسعه فاز های 15 و 16 میدان نفتی پارس جنوبی به ارزش 2میلیارد و 300 میلیون دلار، واگذاری طرح هائی به ارزش 45 میلیارد تومان از سوی شهر داری تبریز به سپاه، و اکثر این طرحها بدون مناقصه و با ترک تشریفات به سپاه واگذار شده است.
علیرضا عابد، فرمانده قرار گاه باز سازی خاتم الانبیا در مصاحبه با روز نامه شرق، گفته است در حال حاضر این قرار گاه 247 پروژه در دست دارد و در هر پروژه بین 4 الی 5 پیمانکار حضور دارند. ارزش این پروژه ها حدود 2000 میلیارد تومان است.

در زمینه فعالیت های اقتصادی سپاه و اینکه این فعالیت ها تا چه حد با روح قوانین مطابقت دارد مصاحبه داشتیم با یکی از مدیران اجرایی آشنا با فعالیت های سپاه. اما از انجا که این مدیر ارشد ترجیح می داد شناخته نشود، متن مصاحبه را پیاده کردیم و شما آن را با صدای همکارمان، امیر آرمین خواهید شنید. این مصاحبه در پنج بخش پخش خواهد شد.

مریم احمدی (رادیو فردا): این فعالیتها از کی آغاز شده و چگونه بوده است؟

یک مدیر اجرایی آشنا با فعالیت های سپاه: ریشه فعالیتها به اواخر دهه 1370 یا 15 سال پیش برمی گردد که مصادف است با پایان جنگ و فوت آیت الله خمینی و قدرت گرفتن حکام فعلی و بالاخص رهبری آقای خامنه ای و ریاست جمهوری آقای رفسنجانی. درآن زمان طیف وسیعی از فعالیت های قرارگاه نصر و رمضان در مرز عراق را از راه قاچاق نفت عراق و کالا به آن کشور تا مرزهای شرقی سیستان و بلوچستان توسط قرارگاه ثارالله و درمرکز همین قرارگاه بازسازی خاتم الانبیا که اصطلاحا"قرب" نامیده می شد، را در بر می گرفت. ولی درآن مقطع حتا الامکان کارها یا پنهانی بود یا ظاهر امر را رعایت می کردند. گرچه بعضی وقتها به راحتی دم خروس هم از زیر عبای آقایان بیرون می زد. اما به هر حال با هزار وصله و پینه اوضاع را مرتب می کردند. به عنوان مثال یادتان هست که یکی از سرداران سپاه آن هم در حد معاونت حفاظت اطلاعات سپاه، سردار داوود بیگ زاده که چند سال پیش به آمریکا رفت و در خصوص قاچاق نفت عراق و پرداخت بخشی از هزینه کاندیداتوری ریاست جمهوری احمد توکلی نایب رئیس فعلی مجلس بر طبق نظر آقای خامنه ای آن هم به میزان بسیار زیاد دو میلیارد تومان با شعار تشکیل دولت پاک چه افشاگریها که نکرد.

خوب مسائلی از این دست زیاد است. در همین دوران آقای خاتمی نیز که فعالیتها و بحرانهای سیاسی برای به انفعال کشاندن دولت و انحراف افکار عمومی درجریان بود، آنها نه تنها ذره ا ی در فعالیت های خود کوتاه نیامده بلکه در عرصه اقتصادی کمال استفاده را برده و شما اگر به مصاحبه اخیر روزنامه شرق با رئیس قرارگاه خاتم الانبیا –سردار سرتیپ عبدالرضا عابد بنگرید متوجه بسیاری از این موارد خواهید شد.

لابد داستان اسکله های غیر قانونی و نقش سپاه و نهادهای تحت کنترل رهبری را در افتتاح فرودگاه امام خمینی و قرارداد مخابراتی ترک سل به خاطر داریدکه با چه آبرو ریزی برای کشور تمام شد.

م . ا: بله.اتفاقا ماهم آن مصاحبه را خواندیم ویکی از دلایل اینکه در صدد گفتگو با شما برآمدیم همین بود. در واقع مصاحبه شرق و پاسخهای سردار عابد ضمن روشن کردن برخی مسائل، سوالهای تازه ای را مطرح می کر داز جمله اینکه آیا فرماندهان اصلی سپاه در این مسائل از نظر مالی ذینفع هستند؟

یک مدیر اجرایی آشنا با فعالیت های سپاه: من به ضرس قاطع نمی توانم بگویم شخص فرمانده سپاه یا جانشین او در قرارگاه خاتم الانبیا ازاین قراردادهای مثلا یک یا دو بیلیون دلاری سود مستقیم و مثلا در صدی می برند، اما در اینکه این قراردادها کاملا غیر قانونی و در جهت تقویت مثلث زر و زور و تزویر یا مافیای پول و سرمایه و قدرت اهریمنی و جهل و فریب تحت نظارت مستقیم رهبری است، کمترین تردیدی ندارم. البته فرماندهان درگیر در این پروژه هایا متصل به رهبری به عناوین مختلف سبیلشان چرب می شود.

م . ا: آیا امکان اینکه کمی واضح تر دلایل خود ومکانیزم اجرائی تقویت به قول خودتان مافیا را بیان کنید وجوددارد؟

یک مدیر اجرایی آشنا با فعالیت های سپاه: البته. ببینید. سپاه در سال 1358 به دلیل تصفیه گسترده در ارتش وتبلیغ ناکارآمدی آن به عنوان یک نهاد نظامی کمکی و در راستای دفاع از مرزهای کشور بنا نهاده شد. بعد هم تحت عنوان وضعیت امنیتی دهه 60 بالاخص بحران کردستان و سپس عملیات ترور و بمب گذاری های مجاهدین خلق در داخل کشور به حوزه امنیتی تحت عنوان دفاع از دستاوردهای انقلاب کشیده شد و پس از جنگ نیز آن را در حوزه انتظامی وارد کردند و با ادغام شهربانی وکمیته ها تمام فرماندهان کلیدی نیروی انتظامی را از سپاه آوردند. پس ازآن در امور اقتصادی و اجتماعی تحت عنوان شرکت در سازندگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی از طریق برخی عناصر نیروی بسیج وسپاه که همان انصار حزب الله بودند، سرکوب مردم کوچه و بازار را سازمان می دادند و برخی قراردادهای فاقد توجیه فنی و اقتصادی یا پنهانی در رابطه با مرزهای شرقی و غربی را به عنوان بازوی اجرایی مقامات، ازآن خود می کردند.

حتا بخش مهمی از دلارها ی نفتی که دولت و بانک مرکزی دربازارآزاد برای تامین بودجه جاری ریالی خود اختصاص می دادندتوسط سپاه انجام می گرفتبرای توجیه آثار تورمی عملیات خود در داخل کشوربخشی از آن را دربازارهای دوبی که هنوز پول ایران رایج بودو بانکها و صرافی ها ی ایرانی در دسترس بودندانجام می دادندحتا تا همین اواخرمتهمانی مثل ذوالانوار و هاشمی در این رابطه درزندان بودند. در دوران خاتمی نیز بخشی از فرماندهان سپاه عملا وارد فعالیت سیاسی شد که اوج آن اعلامیه 24 تن از فرماندهان سپاه در سال 1378 بود و بعد هم دخالت در انتخابات شوراهای شهر تهران و جاهای دیگر، بعد هم انتخابات مجلس هفتم و انتخابات ریاست جمهوری نهم که محصول آن احمدی نژاد بود.


منبع: رادیو فردا ۹ تیر ۱۳۸۵

Comments