خامنه ای روزبه روزدرنزددست نشاندگان خودضعیفترمی شود داستان دستورایشان به احمدی نژادبرای لغوحکم اسفندیاررحیم مشایی بعنوان معاون اول رییس جمهوری راکه باتعلل زیاد انجام شد یادتان است وهمچنین تعلل دراجرای دستورایشان برای بستن بازداشتگاه کهریزک ازسوی سعیدمرتضوی ودیگرمزدوران مستقردرفرماندهی نیروی انتظامی
واکنون نوبت به طرح هدفمندسازی یارانه رسیده است
همانطوریکه درمباحث قبلی آمده است حذف سوبسیدها باهدف حذف نفت ازسفره مردم وبردن آن به زیرمجموعه رهبری است که گام نخست آن ازتیرماه 78 طی یک قراردادبین شرکت نفت وبنیادمستضعفان برداشته شده است ازطرفی خامنه ای مطمئن نیست که پس ازاحمدی نژادبتواند فردی رادرمسندریاست جمهوری ببیندکه حاضرباشد 100% مطیع وی باشد وتمام اوامرشفاهی ایشان رابدون درخواست سندیادستنوشته انجام دهد بهمین دلیل سرعت اجرای طرحهایک فاکتوراساسی می باشد
اماتحلیل گروه سه نفره مجلس شورای اسلامی ازدادن مجوز40 میلیارددلار (معادل 40 هزارمیلیاردتومان) بمعنی گرانی وتورم بیسابقه درتاریخ اقتصادی ایران بوده که می تواندبه فروپاشی نظام منجرشود ازطرف دیگراحمدی نژاد، مجتبی خامنه ای وسرداران حامی وی درسپاه به رهبری اطمینان می دهندکه جای نگرانی نیست وآنهاقادربه سرکوب هرگونه شورشی ازسوی مردم درمراحل اجرایی طرح مذکورمی باشند وخامنه ای اکنون بین دوجریان قرارگرفته است ازیکسوحرص وولع دسترسی به پول نفت ومحدودیت زمانی سه ساله برای اجرای کامل طرح وی رابه حمایت ازاحمدی نژادمتمایل می کندازسوی دیگرهشدارهای مجلسیان است که به وی عواقب سوء سرعت عمل دراجرای طرح رایاداوری می کنندواینکه امکان دارد نظام جمهوری اسلامی به سرنوشت شوروی دردهه نود دچارشود که یکی ازدلایل اصلی پروسترویکا(طرح اصلاح اقتصادی) آن بود
مطلب زیرنشان می دهدکه حتی مجلس دست نشانده ورییس آن علی لاریجانی هم درمقابل دستورات خامنه ای مقاومت نشان می دهند
احمدی نژاد وی جهت استفاده ازرانت قدرت رهبری طی نامه ای به شماره 3840 بتاریخ 15/1/89 ازوی درخواست ارائه راه حل (دستور) برای بن بست موجودبین مجلس ودولت رامی نماید ورهبری فورادرتاریخ 16/1/89 حاشیه نامه فوق دستوری تحت عنوان "هرگونه مساعدت ممکن ازسوی دستگاهها وازمجلس محترم در اجرای این کاربزرگ صورت گیرد" خطاب به علی لاریجانی صادرمی نماید
ولی لاریجانی بادفع الوقت 9 روزه !! ابتدا دستوررهبری راازفوریت انداخته ونهایتا در25/1/89 نیزآنرابه مصباحی مقدم رییس کمیسیون ویژه جهت اظهارنظرارجاع می دهد وکمیسیون فوق هم پس از3 روزدر28/1/89 تشکیل جلسه داده وبعد پاسخی رسمی ومبتنی برمواردقبلی رادوباره ارسال می نماید که مجددابرهمان مبلغ 20 میلیارددلارقبلی تاکید دارد
جالب اینکه نافرمانی فوق درشرایطی صورت گرفت که رهبری خواستاراعتماد مجلس به ریاست جمهوری شده بود و صراحتااحمدی نژادرابه راننده اتوبوسی تشبیه کرده بود که سایرکودتاچیان بایددراوردولت بوی اعتمادنمایند خامنه ای دراین خصوص گفته بود: "وقتى ماسواراين اتوبوس شديم وبه اين راننده اطمينان كرديم، ديگرسرهرپيچى كه نبايد گفت آقا مواظب باش، آقادستم فلان شد، دلم لرزيد. خب دارد رانندگى ميكند، ميرود ديگر. اين درحالی است كه اين دولت انصافاً دولت پركارودربعضى ازخصوصيات نمونه است"
لذامی بینیم که عملامجلس وحتی عناصرافراطی دست راستی نظیراحمدتوکلی که بابودجه بیت رهبری دکترای اقتصادخود راازانگلیس اخذکرده ودرانتخابات 1372 نیزمبلغ 4 میلیاردتومان برای تبلیغات ریاست جمهوری خوددرمقابل هاشمی وآنهم باشعار" دولت پاک" ازخامنه ای صرف وی شده است زیربارکامل طرح نرفته ومجدداعنوان کرده است که ازنظرامنیتی اجرای طرح کشوررابامشکل مواجه می کند اسنادزیربخشی ازمجادله مکتوب شده فوق رانشان می دهد
باسمه تعالی
حجتالاسلام والمسلمین جناب آقای مصباحیمقدم
ریاست محترم کمیسیون ویژه
با سلام
با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) درهامش نامه شماره ۳۸۴۰ مورخ ۸۹/۱/۱۵ ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و بر اساس مذاکرات اولیه کارگروه تعیین شده با نمایندگان دولت و ریاست محترم جمهوری اسلامی در راستای رفع دغدغههای دولت محترم در موارد ذیل نظر کارشناسی کمیسیون را اعلام فرمائید.
1- تبیین جایگاه قوانین موضوعه کشور در حوزه مالیات و عوارض در رابطه با دریافتها و پرداختهای موضوع قانون هدفمند کردن یارانهها
2- میزان حجم عملیات مالی قانون هدفمند کردن یارانهها در سال ۱۳۸۹ با توجه به زمان آزاد سازی قیمتهای موضوع این قانون چه مقدار میباشد؟
3- میزان اختیار دولت در ترجیح اقشار محروم و کم در آمد جامعه از دریافت یارانهها
علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی
بعد از بررسی ها، کمیسیون نتایج را به ریاست مجلس طی نامه زیر اعلام کرد
«باسمه تعالی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
پیرو(عطف به) نامه شماره ۱۲/۲۸۷۳/د مورخ ۸۹/۱/۲۵جنابعالی به استحضار میرساند، کمیسیون ویژه درمورخ ۸۹/۱/۲۸ درارتباط با مفاد بندهای سه گانه مطرح درنامه فوق تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود
1- با استناد به مفاد ماده ۱۲ و پاراگراف دوم ماده ۱۵ قانون هدفمند کردن یارانهها مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان حاصل از افزایش قیمت حاملهای انرژی موضوع تبصره ۳ ماده یک قانون هدفمند کردن یارانهها که عیناً در قانون بودجه (سهم دولت به میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال در جزء ۲۱ ردیف ۵۲۰۰۰۰ جدول شماره ۹ و سهم سازمان هدفمند کردن یارانهها تحت همین عنوان به مبلغ ۱۶۰هزارمیلیاردریال دربودجه شرکتهای دولتی موضوع پیوست شماره ۳ قانون بودجه) منعکس شده است به صورت خالص وبدون تعلق واحتساب مالیات وعوارض وسایرهزینهها پس ازوصول صد درصدعیناً برای اجرای مواد ۷ و ۸ و ۱۱ قانون یاد شده میباشد. (بدیهی است برای جبران بخشی اززیان شهرداریها و دهیاریها و … ناشی ازاجرای این قانون طبق بند ج ماده ۸ قانون هدفمندکردن یارانهها اقدام میگردد)
2- مبلغ ۲۰هزارمیلیاردتومان مذکورمانندسایرردیفهای قانون بودجه درطول سال قابل تأمین است ومنظورمقنن الزاماً محاسبه درآمد وهزینه به صورت متوسط ماهانه درکل سال نیست ومجموع کل درآمد (۲۰هزارمیلیاردتومان به صورت خالص) میتواند صرفاً برای ماههای باقی مانده سال (با توجه به زمانی که دولت برای شروع آزادسازی قیمتها و هزینه منابع حاصله تعیین مینماید) جهت موضوع مواد ۷ و ۸ و ۱۱ قانون وصول وهزینه گردد
3- با استناد به بند الف ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانهها دولت اجازه دارد درهزینه کردن یارانهها اقشارکم درآمد و محروم را به اندازموردنظرخود ترجیح دهد. مجلس شورای اسلامی دراجرای قانون هدفمند کردن یارانهها وقانون بودجه ازهرگونه همکاری و کمک به دولت دریغ نخواهد کرد
غلامرضا مصباحیمقدم
رئیس کمیسیون ویژه بررسی تحول اقتصادی دولت
Comments
Post a Comment