ورزش بانوان وآنچه که اینروزها برآن می گذرد



گلشیفته فراهانی بخاطربازی درفیلم "پیکره دروغها" که درآمریکا ودرکنارستارگانی چون دی کاپریو بازی می کند علیرغم سرشناس بودن درسینمای ایران وفستیوالها ورعایت حجاب دوباربه وزارت اطلاعات فراخوانده وحتی برای مدتی ممنوع الخروج می شود که اینکارباعث مهاجرت وی ازوطن وآوارگی وکشتن استعدادهای وی می گردد ودرهمان حال دربخش ورزشی ازارغوان رضایی بیحجاب بعنوان یک فرصت استثنایی برای جذب سخن می رود
واقعیت چیست آیانظام دارای استاندارهای دوگانه دربرخوردبااتباع خوددرداخل وخارج است؟ آیا کفگیربه ته دیگ خورده واکنون دولت کودتابرای جذب حداکثری که شامل تعدادمحدود افرادخودفروخته یا ناآگاه به بازی سیاسی حکومت می باشند ونمونه های آنرادردادن مجوزآوازخوانی به حبیب وپسرش محمد یا ساندیس خورهایی که پای ثابت شام سفارتخانه های ایران درنیویورک ودیگرجاهاهستند می بینیم دست به هرکاری می زند ازجمله دفع حداقلی اکثریت مردم وفرهیختگان کشورکه باعث مهاجرت 5 میلیون ایرانی به خارج وگوشه نشینی چند ده میلیون ایرانی درداخل گردیده است

نام اصلی او "مرضیه تکه اکبرآبادی" است. اما پس از ورود ناگهانی به عرصه مدیریت، ترجیح داده با پسوندش یعنی اکبرآبادی شناخته شود.
مهندس هاشمی طبا می گوید می خواستند فائزه هاشمی را از مدیریت ورزش زنان بردارند و فاطمه رجبی را جای او بگذارند! هاشمی طبا به خوبی می داند که مرضیه تکه، دست کمی از فاطی ارّه ندارد.
مرضیه تکه بلافاصله پس از به دست گرفتن سکان ورزش زنان در دولت کودتا، ابتدا فتیله مسافرت های خارجی را پایین کشید. سپس در اقدامی قرون وسطایی، کلیه سرمربیان تیم ملی بانوان در رشته های مختلف را از انجام مصاحبه با رسانه ها بازداشت. ممنوعیت احمقانه ای که هنوز هم به قوت خودش باقی است.
مرضیه تکه، مدیری خلق الساعه است. مدیری ناگهانی. زنی که یک شبه از گرد راه رسید و مدیر شد. اکبرآبادی اما احمدی نژادی! مدیری از جنس دولت کودتا.
سقوط درب اردوی دو و میدانی بانوان روی کمر خانوم نونا پسانین قهرمان 16 ساله پرش ارتفاع و قطع نخاع شدنش، از دیگر فاجعه های دوران مدیریت مرضیه تکه است.
مرضیه اکبرآبادی معاون بانوان سازمان ورزش دیدارش با ارغوان رضایی ستاره ایرانی الاصل تنیس جهان را دیداری کاملا ورزشی می داند.
مرضیه اکبرآبادی: لوح تقدیرمان به ارغوان رضایی تنها بعد ورزشی داشت

او در گفت و گو با خبرآنلاین درپاسخ به اعتراضاتی که به دلیل اهدای لوح یادبود سازمان تربیت بدنی به ارغوان رضایی شد است گفت:« واقعا نمی دانم این اعتراضات به چه دلیل طرح می شوند واصلا ازکجا ودرچه سایت هایی منتشرشده اند اما این دیداراز نظرمایک دیدارکاملاورزشی بود. ارغوان به عنوان یک ایرانی که کشورش را دوست دارد ونقشه کشورش رابرگردن می اندازد وبه ایرانی بودن خود افتخارمی کند ازنظرمایک فرصت مناسب برای جذب است

و سپس ادامه می دهد:« نباید بحث ها را با هم قاطی کنیم . ما لوح تقدیر به ارغوان ندادیم که این فقط یک لوح یادبود بود از سوی مسئولان ورزش کشور مادری اش که رسمی کاملا معمول است. ما معتقدیم ارغوان می توند یک فرصت مناسب برای رشد و توسعه ورزش تنیس بانوان ایران باشد. او حتی در بحث آموزش به دلیل تجربه بالای بین المللی می تواند برای مان یک فرصت بزرگ باشد. ما در دیدارمن هم با او در زمینه انتقال تجربیات گفت و گو کردیم .»

پوشش مورد استفاده از سوی ارغوان رضایی یکی ازنکاتی است که بارها جنجالی شده. پس ازاهدای لوح یادبود سازمان ورزش به این تنیسور و حتی قبل از این وقتی تصاویر او بخشی از فیلم انتخاباتی محمود احمدی نژاد بود ، جنجال هایی را به پا کرد. اتفاقی که در روزهای گذشته در سایت های خبری مختلفی به آن اشاره شده و حملاتی براین اساس به سازمان ورزش وارد شده است. اکبرآبادی در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین می گوید:« معلوم است که هر دختری از دختران ایران که بخواهند در پیراهن تیم های ملی ایران به میدان مسابقه قدم بگذارند باید باحجاب اسلامی حاضرشوند وما ازارزش های مان برای لحظه ای ازاین هدف والای مان کوتاه نمی آییم واین نکته راهم بارهاثابت کرده ایم. این جوسازی هامتاسفانه به جهت تخریب فعالیت های همکاران ماست وفکرمی کنم حتی ارزش طرح ندارند که نیازی به پاسخگویی هم باشد.»

اوکه درماه های فعالیت کاری خود توانسته رشد چشمگیری را درورزش بانون کشورایجاد کند درپاسخ به پرسش خبرنگار ما دراین ارتباط که :« چرا از ارغوان رضایی تقدیر می شود اما از حرکت ارزشی دختران نوجوان فوتبال ایران دراقامه نمازجماعت درسنگاپورکه تصاویرش درراس عکس های خبرگزاری های بزرگ جهان قرار گرفت ، سکوت کردید ؟ » گفت:« این نگاه به عملکرد ما کمی بدبینانه است . شاید حق با شما باشد وما این تصمیمات مان را رسانه ای نکردیم . برای مثال همین امشب من با تیم ملی دختران برای مرحله دوم بازی های انتخابی شان عازم مالزی هستم ودراین سفرقرار است که هدایای ویژه سازمان ورزش را به آنها اهدا کنیم. ما درحد توان مان سعی کردیم تا دختران ورزشکارمان در همه رشته ها کمبودی را حس نکنند.»

Comments