خودسرها اینباردرعرصه اقتصادی دولت



کنون نگرانی دیگری به وجود آمده و این نگرانی رها شدن دستگاه‌های دولتی است که احساس می کنند هرنظری که درتغییرقیمت کالاها وخدمات دارند رامی توانند اعمال کنند. ازجمله سازمان هواپیمایی کشور، وزارت بازرگانی ووزارت نیرومی باشند. این اقدامات برخلاف تفاهمات صورت گرفته است.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدفمند شدن یارانه ها و ضرورت‌ها و نگرانی‌های آن، گفت: درروزهای اخیر نگران شیب تند قیمت‌ها با اجرای هدفمندی یارانه ها نیستیم، چون طبق آمار واطلاعات دولت به حساسیت‌های افکارعمومی توجه دارد بنابراین اکنون نگرانی کارشناسان نسبت به سال گذشته ویا ابتدای امسال کاهش یافته است. وامید واریم ازاین پس هم با دقت عمل شود.

دکتر محمد حسین فرهنگی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت گو با خبرنگار سرویس مجلس تابناک با بیان این مطلب اظهار داشت: اکنون نگرانی دیگری به وجود آمده و این نگرانی رها شدن دستگاه‌های دولتی است که احساس می کنند هر نظری که در تغییر قیمت کالاها و خدمات دارند را می توانند اعمال کنند. از جمله سازمان هواپیمایی کشور، وزارت بازرگانی و وزارت نیرو می باشند. این اقدامات بر خلاف تفاهمات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر دولت بتواند دستگاه‌های دولتی را از یک سو و سود جویان را از سوی دیگر مهار کند، می تواند از این آزمون موفق بیرون آید.

فرهنگی در ادامه به برخی کالاهایی که افزایش قیمت داشته‌اند، اشاره کرد و گفت: در اواخر شهریور و اوایل مهر شاهد افزایش 20 درصدی قیمت آهن آلات بودیم این نشان می‌دهد که عده ای از قبل خود را برای اجرای هدفمند کردن یارانه ها آماده کرده بودند و با اینکه هدفمندی یارانه ها به تاخیر افتاد، اما برنامه آنها اجرا شد و با انحصاری که در عرضه داشتند توانستند اریه آن را در بازار متوقف کنند و قیمت‌ها را بالا ببرند. در این موارد وظیفه دولت است که بازار را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: دولت نیز بارها اعلام کرده است که ملتزم به بازار آزاد هدایت شده خواهد بود، اگر مدیریت به درستی انجام نشود نگرانی افکار عمومی تشدید خواهد شد و دولت باید مدیریت لازم را انجام دهد.


Comments