وپاسخ به این سوال که چرابهارایرانی نداریم؟CNN


نویسنده مقاله فوق مطلب خودراچنین آغازکرده است:

" موجی ازاعتراضات فروکش کرده، به اصلاح انجامیده یاحداقل دولتهایی رادرسراسرجهان عرب به لرزه درآورده است اما بنطرمی رسد که بادهای تغییربه یک توقف ناگهانی درپشت دروازه های ایران برخورده است چرا؟ اینجا هفت دلیل برای آن ذکرمی شود"

1- حبس هزاران فعال ومعترض سیاسی 2-ترس ازانقلاب بجای رفرم 3-عدم وابستگی دیکتاتورهای ایرانی به غرب 4- عدم تمرکزقدرت 5- تبلیغات وفضاسازیهای دینی 6-پول نفتی 7- رهبری معظم(ولی فقیه)

ومن درپاسخ به سوال وی می گویم ایکاش بجای پاسخ های هفتگانه که برخی ازآنان درست بنظرمی رسد برخی ازجوابهای خودرا از ملت ایران می گرفتید که خود بازیگران اصلی این نبرد هستند. اکنون که ملت ایران امکان دسترسی به مدیای غرب وغول های رسانه ای آن نظیرسی ان ان راندارد اینجانب بعنوان یک عضوکوچک ازجامعه بزرگ ایران پاسخهای زیر رابه سوال شما می دهم که برخی ازآنهابه مجامع بین المللی وقدرتهای خارجی وبعضا به عوامل درونی درجنبش ایرانیان ارتباط دارد.

ازنظرنگارنده عواملی نظیر: وابستگی شدید متقابل رژیم های ایران وغرب به یکدیگر، ناتوانی رهبری جنبش ها، سازماندهی بسیارضعیف بهمراه فقدان استرتژی وتاکتیک مناسب، عدم وحدت درشعارهای اصلی گروههای تشکیل دهنده اپوزیسیون درداخل وخارج ازکشور، سرکوب شدید وبی سابقه مخالفان، سیاست حفظ رژیم ایران بهرقیمت توسط آمریکا وبرجستگی خاص آن درسال اول ریاست جمهوری اوباما، عدم الویت نقض حقوق بشر در ایران درنزد دولت آمریکا نسبت به مباحثی چون تروریزم، تهدیدهای اتمی ومناقشه اعراب واسرائیل، تضعیف نیروهای مخالف رژیم ازطرق مختلف نفوذ، بزرگنمایی بخش های فرعی درکنارایجاد محدودیت برای بخش اصلی، عدم تحریم جدی ایران بالاخص درزمینه نفت وگاز، اموراقتصادی وابجاد محدودیت برای رهبران ومقامات اصلی نظام، عدم پیگیری روند قطعنامه های صادره ازسوی شورای امنیت واجرای کامل بخش هفتم منشورسازمان ملل، عدم ارجاع پرونده رهبران به دادگاههای بین المللی به اتهام جنایت علیه بشریت ازعوامل اصلی خستگی وفروماندگی جنبش ایرانیان ونه الزاما خاموشی یا نومیدی مطلق آن است. بسط وتوضیح مواردفوق که هرکدام می تواند فصلی ازیک کتاب قطورباشد به اختصاردرزیرمی آید

1- وابستگی شدید متقابل رژیمهای ایران وغرب به یکدیگردرزمینه های انرژی وامنیت منطقه ای بالاخص مربوط به تنگه هرمزوعراق وافغانستان باتوجه به اینکه دراین خصوص طی سه دهه گذشته مقامات ایرانی بارها وبارها با اشاره به نیاز کشورهای توسعه یافته به نفت ایران واعراب تهدید کرده اند که چنانچه ازصدورنفت خودمحروم شوند دیگرکشورهارانیزبابستن تنگه هرمزبامشکل مواجه خواهند کرد علیرغم وجود کارشناسان وفرماندهانی که برعدم توانایی ایران حتی برای توقف 48 ساعته نفت ازخلیج فارس اطمینان دارند مقامات آمریکایی واروپایی مرعوب این تهدیدها گردیده وازهرگونه اقدامی جهت تحریم نفت وگازایران خودداری می کنند

2- رهبری ناتوان جنبش های اصلاحی ایران واخیراجنبش سبز که برگرفته ازدیدگاههای آنان می باشدعامل دوم به سرانجام نرسیدن مبارزاتی است که باحضور4 میلیونی مردم تهران وباشعار" رای من کو" آغازگردید موسوی وکروبی که دراین برهه موردتوجه قرارگرفته بودند این امکان راداشتند که بااتکاء به آرای 25 میلیونی خود دست به تشکیل یک دولت انتقالی زده وحمایت جهانی وداخلی ازآن رابدست بیاورند همانگونه که آیت الله خمینی به اتکای تظاهرات میلیونی مردم تهران در16 شهریور1357 (معادل 7 سپتامبر1978) خود رامنتخب ملت ایران نامیده وصراحتا بی اعتباری دولت وقت ایران رااعلام کرد.متاسفانه این فرصت طلایی بدلیل عدم درک موقعیت اسنثنایی آن چه درداخل وچه درخارج ازدست رفت.

3- بررسی انقلابات اصلاحی ایران طی یک صدسال گذشته ازواقعه مشروطیت تا به قدرت رسیدن اصلاح طلبان در2 خرداد 1376 (معادل با 23 می 1997) فقدان سازماندهی مخالفان حاکمیت راحتی پس ازبه پیروزی به روشنی اثبات می کند فقدان استراتژی وایجاد ستادهای اصلی وفرعی درداخل وخارج وتاسیس دولتهای سایه برای حفظ دستاوردها ازمهمترین ضعفهای جنبش های اصلاحی ایران بوده است اتخاذ تاکتیکهای غلط عامل مهم دیگری درشکست این حر کتها بوده است که بنظرمی رسد همگی ازفقدان کادرهای همه جانبه وتلاش جهت تربیت آنها سرچشمه می گیرد.

4- عدم اتحاد، خودخواهی گروههای مختلف شرکت کننده دراپوزیسیون که ریشه درروحیه استبدادی وغرورکاذب ایرانیان داشته بطوریکه دراقشارمختلف صنفی بصورت ترجیح منافع یا اهداف خود بردیگران نمودپیدامی کند این امربعنوان عامل موثری درآمده است تا دولتهای دیکتاتورباتکیه برآن بتوانند این صنوف را یک به یک بگونه ای مورد سرکوب قراردهند که کوچکترین نگرانی ازبابت اتحاد آنهاباهمدیگرنداشته باشند نگاهی به نمونه سرکوبهای جنبش دانشجویان، زنان، کارگران، اقلیتهای قومی ومذهبی، احزاب سیاسی وسازمانهای غیرانتفاعی براین امر گواهی می دهد

5- اعمال خشونت بی انتها وتقدس بخشیدن به آن که پس ازپیروزی انقلاب اسلامی وبااستناد به آموزه های دینی صورت می گیرد ازعوامل اصلی حفظ رژیم می باشد آیت الله خمینی علیرغم استفاده ازبیطرفی ارتش ایران در مبارزات مردم علیه رژیم دیکتاتوری شاه اولین گام خودراجهت تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بامتهم کردن واعدام فرماندهان ومقامات رژیم سابق برداشته که معمولا باسوت وکف بسیاری ازاحزاب وگروهها همراه بود وی سپس طی آخرین دهه عمرخود که سرشارازبحران سازی بود صدهها هزارروشنفکروزن ومرد جوان راباهمان اتهام روش روانه قبرستانهای کشورکرده، ازهیچ قساوتی درخصوص مخالفان سیاسی وعقیدتی خود دریغ نکرده وهمواره بامقایسه خود ونظام سیاسی جمهوری اسلامی بااسلام مخالفان سیاسی خودرا کافربه دین ومستحق مرگ می دانست. عدم پیگیری جنایات خمینی توسط دادگاههای کیفری بین المللی نقش مهمی درادامه همان روش توسط رهبری جدید انقلاب یعنی آیت الله خامنه ای ودیگرمقامات رژیم اسلامی داشته است.

6- کلیه دولتهای غربی ودرراس آنان دولت آمریکا ازدوره ریاست جمهوری جیمی کارترتا اوباما همواره از ثبات و مشروعیت رژیم ایران سخن گفته اند بطوریکه نه تنها درهیچ برهه ای اززمان دولت ایران بخاطرجنایات بی حد وحصرش نامشروع شمرده نشده است بلکه برای نقض حقوق بین المللی وبشردرداخل کشورموردتشویق هم قرار گرفته است .

دولت کارتربجای مجازات رژیم اسلامی درقبال گروگانگیری 444 روزه دیپلماتهای خود درتهران مجبوربه برکناری وسپردن سکان کشوربه رونالدریگان گردید

رونالدریگان که باشعارحمله به ایران به قدرت رسیده بود مشاورامنیتی خود رابرت مک فارلین رابا هواپیمایی پرازموشکهای پیشرفته ضدهوایی هاگ وضدتانک تاو بهمراه یک انجیل وکیک وکلید طلایی وطپانچه برای گشودن روابط دوکشورراونه تهران کرداین تحرک سیاسی بعدها بعنوان افتضاح " ایران کنترا" نام گرفت

بوش پدرسیاست مماشات درقبال ایران رادرپیش گرفت وسکان سیاست خارجی خود درمقابل ایران رابه اتحادیه اروپاسپرد.

بیل کلینتون ازطریق وزیرخارجه اش مادلین آلبرایت ضمن عذرخواهی ازملایان برای سرنگونی بزرگترین دشمن آنها یعنی محمدمصدق در سال 1953عذرخواهی کرده وهیچ حرفی ازآیت الله کاشانی بعنوان عامل همراه خود درکودتا علیه نخست وزیردولت مردمی ایران به میان نیاورد ونهایتا بادادن دوازده امتیازاساسی به رژیم ایران که یک نمونه آن قرارگرفتن سازمان مجاهدین خلق ایران درلیست تروریستهای دولت آمریکا بود تسلیم کامل خودرابدون هیچگونه دستاوردسیاسی درروابط دوکشوراعلام کرد

جورج بوش پسرکه پس ازحمله به افغانستان وعراق دولت ایران رابهمراه سه دولت دیگردرردیف کشورهای " محورشرارت" قرارداده بود ووزیرخارجه اش کاندولیزارایس ایران را" بانک مرکزی تروریزم درجهان" می نامید نیزسیاست مماشات رادرپی گرفت وتنها درسالهای پایانی خود وآنهم ازصدقه سربه قدرت رسیدن احمدی نژاد باشعار" محواسرائیل ازنقشه جهان" و" شروع مجدد برنامه اتمی ایران" اولین قطعنامه های تحریم ایران رابه تصویب شورای امنیت سازمان ملل رساند تحریمهای که بدلیل کم شدتی چنین بنظرمی رسید صرفا هدف آوردن ایران به پای میزمذاکره راهدف قرارداده است ونه اجرای مفاد منشورسازمان ملل وبالاخص بندهفتم آن مذاکراتی که فرماندهان نیروی قدس سپاه درعراق ( ژنرال قاسم سلیمانی وحسن کاظمی قمی) پس ازکشتار فجیع سربازان آمریکا توسط بمبهای پیشرفته کنارجاده ای، موشکهای ضدهوایی دوش پرتاب، تفنگهای دورزن مجهزبه دوربین دیددرشب وعملیات استتاری حمله به قرارگاه نیروهای آمریکایی درکربلا آنرا درمقابل نمایندگان دولت آمریکا (ژنرال پتروئوس وسفیررایان کراکر) به اجراگذاشته وپس ازعدم توافق بروی واگذاری امنیت خاورمیانه به رژیم ایران وتضمین امنیتی برای حفظ رژیم بحالت تعلیق درآمد

وبالاخره باراک اوباما بامانیفست 117 صفحه ای که دنیس راس مشاورارشد وی وبیل کلینتون درامورخاورمیانه برای وی تدارک دیده بود باب مذاکره ای بی قید وشرط راباایران برای مدت شش ماه وسپس یک سال بازکرد دستگاه دیپلماسی اوباما درحالیکه امواج میلیونی مردم تهران تحت عنوان جنبش سبزبه خیابانها ریخته وکشتار جوانان ایرانی جریان داشت سیاست مماشات ومذاکره درقبال رژیم تهران رادرپیش گرفته ودرجولای 2009 هنگامی تصمیم به شناسایی رسمی جنبش سبزوسران آن گرفت که دیگربدنبال شدت یافتن سرکوبها وتهدید رسمی حاکمیت به قتل عام مخالفین درسالگرانتخابات 22 خرداد 88 رمقی برای جنبش ورهبران آن نمانده بود درتمام این مدت ویلیام برنزمعاون وزارت خارجه آمریکا درچندین جلسه مشترک تحت عنوان گروه 1+5 ویک ملاقات خصوصی 45 دقیقه ای باسعید جلیلی دبیرشورای امنیت ملی رژیم ایران درژنو درصدد حل وفصل مشکلات درروابط دوکشور بالاخص درزمینه اتمی (ونه دیگرمواردازجمله مشروعیت نظام ولزوم رعایت حقوق بشر) بوده که علیرغم توافقات اولیه پس ازبازگشت نماینده ایران به تهران توسط آیت الله خامنه ای رهبرایران وتو گردید.

درحال حاضرنیزمهترین چالش بین دولتهای ایران وآمریکا بحث خروج آبرومندانه آمریکا ازعراق وعدم همراهی آن باکشتاروسیع توسط نیروهای شبه نظامی شیعه وابسته به ایران بوده که درماه ژوئن 2011 شاهد آن بودیم واینکه اجرای سیاست فوق توسط ایران افتخاراخراج نیروهای آمریکا رابعنوان یک حادثه تاریخی درآینده سیاسی عراق باهدف حفظ دست بالای ایران وشبعیان درمقابل اهل سنت ودیگرگروههای سیاسی رقم می زند درست شبیه همان عقب نشینی بی برنامه اسرائیل ازجنوب لبنان که هلوی رسیده پیروزی راروانه حلقوم حسن نصرالله وحزب الله لبنان کرد.

مورداساسی دیگرحفظ سازمان محاهدین خلق ایران بعنوان مهمترین گروه مخالف رژیم درلیست سازمانهای تروریستی دولت آمریکا ونیزعدم حفاظت ازمجاهدین پناهنده دراردوگاه اشرف بوده که تحت ضمانت آمریکا سلاحهای خودرابه ارتش آمریکا تحویل ودولت وابسته نوری المالکی مسئولیت آنهارا براساس قوانین پناهندگی پذیرفته است ولی کشتارهای پی درپی مجاهدین که به دستوررژیم ایران صورت می گیرد عملا بی اعتباری ضمانتهای ارتش آمریکا رابه نمایش گذاشته وبرگی دیگربرپرونده تسلیم طلبی دولت آمریکا درمقابل دولت ایران اقزوده است.

7- عدم اولویت حقوق بشردرسیاست خارجی دولت دموکرات آمریکا درقبال ایران وارجحیت مواردی نظیربرنامه اتمی، تروریزم ومساله اعراب واسرائیل ارعوامل موثردرخاموشی یاشکست جنبش مردم ایران می باشد. نگاهی به تلاشهای دولت آمریکا دراخراج هرچه سریعترشاه ایران وبازگرداندن خمینی بعنوان " گاندی جهان اسلام " ازسوی کارتروبدنبال اجلاس گوادولوپ (باشرکت سران فرانسه، انگلیس وآلمان) ومقایسه آن باوضعیت فعلی بیانگرفقدان اراده عمومی دربلوک غرب برای تغییررژیم درایران است

نگاهی به پروسه برکناری شاه ایران، صدام حسین وحکام کشورهای عربی ازبن علی گرفته تا حسنی مبارک، علی عبدالله صالح، معمرقدافی، بشاراسد وخامنه ای نشان می دهد دولت آمریکا ومتحدین غربی آن بااستفاده ازاین رژیم ها چه بطورمستقیم وچه غیرمستقیم برای تامین منافع خود تاآخرین لحظه پایداری می کنند وتنهازمانی با چرخش 180 درجه ای درکنارمردم قرارمی گیرند که دیگرهیچ امیدی به باقی ماندن حاکمان مزبوربرسریرقدرت ندارند این یک واقعیت است که رعایت حقوق بشربرای دولتهای کنونی آمریکا جزبعنوان یک ابزاروشعاربرای روزمبادا محلی ازاعراب ندارد وگرنه کیست که نداند نقض حقوق بشردرعربستان بعنوان متحداستراتژیک آمریکا درمنطقه بسیاربیشترازعراق ومصروسوریه ولیبی است نگاهی به تفاوت برخوردهای آمریکا حتی درقبال لیبی وسوریه یعنی دورژیم کاملا مخالف آمریکا نیزاین رویه رابه اثبات رسانده است بدیهی است که باچنین دکترینی رژیم آخوندی حاکم برایران که اکنون به یک حکومت نظامی تمام عیاربا استقرارفرماندهان سپاه پاسداران برتمامی ارکان نظام تبدیل شده است بااعتمادبه نفس مطلق وبدون ترس ازعواقب اعمال خود 75 میلیون ایرانی رابه گروگان گرفته ، هزاران روشنفکروحتی مدیران اجرایی همین نظام رابه زندان نیانداخته وبرخی راموردشکنجه وتجاوزقرارنداده وروزی چندین جوان رابرسرچوبه های دارنبرد.

8- تضعیف اپوزیسیون واقعی نظام ازطریق بها دادن به گروهها واشخاصی که هیچگونه انگیزه ای جهت تغییرنظام نداشته وازفعالیتهای سیاسی وحقوق بشری ظاهری خود برعلیه رژیم بعنوان شغل وممردرآمدی برای حال وآینده خود بهره می گیرند. درکنارسیاست اشتباه یاعمدی فوق به حاشیه بردن واهمیت ندادن به نیروهای کارآ وحرفه ای که بطورتمام وقت برای سرنگونی رژیم جهل وجنایت تلاش می کنند روی دیگرسکه سیاست مماشات دولت آمریکا بارژیم حاکم برایران است. تدقیق درمواضع مقامات آمریکا درتمام نهادهای دولتی آمریکا ازوزارتخارجه گرفته تاسازمانهای اطلاعاتی وپنتاگون وصدای آمریکا ورادیوفردا ودیگرنهادها وسازمانها اثری ازشعارتغییررژیم دیده نمی شود وهمه راهها یابه مذاکره ختم می شود یا مصالحه ومماشات وتنهاگروهی که مطلقا اعتقاد به تغییر رژیم دارد یعنی مجاهدین خلق نیزیادرلیست سیاه دولت آمریکا می باشند ویا توسط کارشناسان استخدامی بعنوان گروهی خطرناک که درصورت به قدرت رسیدن بدترازآخوندها خواهندبود معرفی می شوند. این نیروها می گویند ما ازمقامات آمریکایی انتظارنداریم که نظیرلیبی وسوریه که به میان مردم بنغازی وحماء رفتند به اجتماع ایرانیان مخالف درتهران بروند حداقل درهمین تجمعات خارج وواشنگتن هم قدم رنجه کنند ونیروهای مخالف رژیم تروریستی ایران رادرلیست سیاه خودقرارندهند کافی است.

9- عدم تحریم جدی وهوشمند دولت ومقامات ایران وتبدیل تحریمهای سازمان ملل به نوعی بازی موش وگربه که صرفا بعنوان پوششی برای سوء مدیریت حاکم بردولت ایران برای توجیه ناکارآمدی خود استفاده می شود پاسخ دیگری به سوال فوق می باشد.

امروزه کسی نیست که نداند افزایش هریک دلاردرهربشکه نفت درآمدی معادل یک میلیارددلارراروانه جیب ملاهای حاکم برایران می کند وهمین دلارها درکنارحذف سوبسید ازکالاهاوخدمات اساسی مردم ایران قدرت فوق العاده ای رابرای رژیم هم برای سرکوب درداخل وهم پیشبرد سیاست خارجی خود وازجمله صدورتروریزم ایجادمی کند.

نگاهی به عملکرد آمریکا ومتحدین غربی اش دربحث تحریمها که فعلا دربخش سرمایه گذاریها درپروژه های نفتی، برخی بانکها وشرکتهای موثردرپروژه های نظامی موشکی واتمی واخیرامقامات موثردرسرکوبها خلاصه شده است نشان می دهد علیرغم برخی تاثیرات جدی برعملکرد دولت ازعمق کافی برخوردارنیستند درست شبیه آنتی بیوتکی ضعیف که گرچه بیماررا تاحدودی درمقابل هجوم میکروبها ایمن می کند ولی همزمان مقاومت بدن رادرمقابل آن آنتی بیوتیک ها بالامی برد ولذا درچنین شرایطی تنها راه علاج افزایش دوز آنتی بیوتیک یا تغییرنوع است

این یک واقعیت اانکارناپذیراست که رفتارکجدارومربزغرب درخصوص تحریمهای ایران برای اکثریت مردم ایران وجهان قابل هضم نیست ازسویی افرادی موثردربرنامه اتمی ایران رادرلیست تحریمهاقرارمی گیرند واز سوی دیگرهمان افراد رابرای مذاکره دعوت کرده وحتی به آنها بورس تحصیلی دربهترین دانشگاههای آمریکا می دهند

بعنوان نمونه آقای علی اکبرصالحی رییس انرژی اتمی ایران دردوره احمدی نژآد درلیست سیاه قرارمی گیرد ولی باانتصاب وی بعنوان وزیرخارجه فورا ازلیست اروپا خارج می شود.

سرداری بنام فریدون عباسی که ازمسئولین اصلی سپاه دربرنامه اتمی ایران می باشد ودرهنگام تحصیل درمقطع فوق لیسانس دردانشگاه پلی تکنیک با دو نفر محافظ درکلاس درس شرکت می کرده نام وی درلیست تحریمهاقرارمی گیرد ولی با انتصاب وی بعنوان ریاست سازمان انرژی اتمی که نشانگرتسلط کامل سپاه بربرنامه اتمی ایران است نه تنها تحریم وی وسازمان متبوع وی شدیدترنمی گردد بلکه باخارج کردن وی ازلیست سیاه سازمان ملل برای مذاکره با بان کی مون روانه ژنو می شود!!

سرداری دیگربناحمدوحیدی معاون اسبق اطلاعات سپاه، فرمانده سابق نیروی تروریستی قدس ووزیردفاع فعلی که ازمتهمین اصلی پرونده انفجارمرکزیهودیان آرژانتین معروف به آمیا وتحت تعقیب پلیس بین الملل می باشد سرازبولیوی دربغل گوش آمریکا درآورده ومورداستقبال رسمی رییس جمهوری آن کشورقرارمی گیرد.

حسین موسویان سفیرسابق ومقتدرایران درآلمان که سفارت تحت مدیریت وی مهمترین پایگاه پشتیبانی عملیات کشتن روشنفکران ومرکزتهیه وتوزیع تروریستهای رژیم دراروپا بوده وبعدها نیزبابازگشت به ایران ازمهمترین عوامل ومذاکره کنندگان برنامه اتمی ایران بوده است دوسال قبل بابورس دانشگاه معتبرپرینستون واردآمریکاشده است وبدون هرگونه پرسش پاسخی به رتق وفتق امورخود مشغول است وآنوقت پلیس فدرال آمریکا ومسئولین بخش امنیت اروپا زندگی چند پناهنده وزندانی سیاسی شکنجه شده نظیراحمدباطبی رابرای یافتن مدرکی جهت اثبات رابطه آنهابادولت ایران زیرورومی کنند

واکنون نیزسردارقاسمی که تادیروزبعنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نایودی بخش خصوصی ایران راباتملک انحصاری قراردادهای کلان و21 میلیارددلاری درزمینه نقت وگازرقم زده وپابه پای نیروی تروریستی قدس بعنوان پوشش آن نیرودرکشورهای لبنان وعراق واففانستان ودیگرکشورهای هدف درآفریقا ترکتازی می کند میرود تابعنوان وزیرنفت ایران ورییس گروه اوپک چهارمین نفری باشد که از لیست مقامات ایران تحت تحریم سازمان ملل، اروپا وآمریکاخارج شود وظاهرا تنها کسانی درلیست سیاه دولتهای غربی وآمریکا باقی مانده اند همان مخالفین سرسخت رژیم ایران وافشاکنندگان اصلی برنامه اتمی ایران هستند!!

10- عدم پیگیری روند قطعنامه های صادره ازسوی شورای امنیت واجرای کامل بند هفتم منشورسازمان ملل ازدیگرمواردی است که موجبات اطمینان رژیم راازهرگونه برخورد باخود فراهم کرده است وبه آنهاجسارت و انگیزه بیشتری برای پیگیری برنامه اتمی وموشکی خودداده است .

اعلام ساخت ونصب سانتریفوژهای جدید وانتقال سایت غنی سازی ازنطنزبه فردوی قم که ازضریب امنیت پدافندی بیشتری برخورداراست وباتوجه به پنهانکاری مجدد رژیم درساخت این سایت درکناراعلام اصلاح موشکهای کلاس شهاب بابردبیش از2000 کیلومترکه اروپارازیرپوشش خودقرارمی دهد ونیزدادن مجوزبه عبورناوهای جنگی ایرانی ازکانال سوئزوبرنامه ریزی جهت عبورازآتلانتیک (احتمالا به مقصد کشورهای آمریکای لاتین) وسکوت مقامات اروپایی وآمریکایی وبسنده کردن به اظهارنگرانی وتاسف وامثالهم همگی بیانگراین مطلب است که بلوک غرب به دلایلی که برکارشناسان امرمکشوف نیست تعمدا نه تنهاچشمان خودرا براین وقایع می بندد بلکه مزورانه با بزرگنمایی قدرت ایران وتشدید وترویج" ایران هراسی" دست به فروش اسلحه درمنطقه می زند بطوریکه طی کمترازیکسال (پس ازاجلاس امنیتی قطر) حدود 120 میلیارددلارتجهیزات وتسلیحات به کشورهای حوزه خلیج فارس فروخته است. مجموعه فعالیتهای فوق یعنی ازاتخاذ سیاست اردک لنگ ووقت کشی درمقابل بلندپروازیهای احمقانه ایران گرفته تا تبدیل کشورهای منطقه به انبارتسلیحات پیشرفته چنین می نماید که برنامه ای مشابه عراق دردرازمدت برای ایران تدارک دیده شده است بااین تفاوت که درعراق سیاست تحریم ونفت درمقابل غذا ودارو پس ازحمله آمریکا به آنکشوردر1990 زمینه یک عملیات محدود و20 روزه رافراهم آورده بود ودرایران بزرگترین جنگ ومصیبت بارترین آن رادرهنگام موعود رقم خواهد زد.

11- عدم ارجاع پرونده رهبران ایران به دادگاههای بین المللی به اتهام جنایت علیه بشریت ازدیگرمواردی است که درمقایسه بادیگررژیمها چون لیبی وسوریه ازوجود یک اراده درپشت آن حکایت می کند. آگاهی کامل دولت آمریکا ومتحدین غربی آن به عدم مشروعیت رژیم حاکم برایران امری نیست که نیازبه اثبات داشته باشد نگاهی به سخنرانی ها وگزارشات رسمی سالیانه روسای جمهوری آمریکا به کنگره موسوم به State Union که رژیم حاکم برایران رادولتی برآمده ازاراذل واوباش وفرماندهان نظامی سپاه دانسته که ملتی 75 میلیونی راباتمدن چند هزار ساله به گروگان گرفته اند مطلب راازهرگونه توضیحی دراین خصوص بی نیازمی نماید اما همزمان علامت سوال بزرگی رادرمقابل سازمان ملل وکشورهای اصلی عضوشورای امنیت قرارمی دهد که ثمره اینهمه محکومیتهای بین المللی درتمام جنبه های سیاسی؛ حقوق بشری، اتمی ونقض حقوق اساسی ملت ایران چه بوده است؟ وچه تصمیم هایی گرفته شده وراهکارهای اجرایی برای رفع شرواطمینان ازعدم تکرارآن تدارک دیده شده است؟

Comments