فرمانده حسین علایی درمعرض اتهام محاربه وارتداد


پیرو مطالب قبلی در"اینجا" و"اینجا" و "اینجا" درحالیکه بنظرمی رسید آقای خامنه ای با بیانیه اولیه فرمانده دکترحسین علایی مبنی برقبول نظام وولی فقیه که باواسطه گری محسن رضایی وانعکاس عمومی آن دربازتاب دست ازسراین سرداردوران جنگ برداشته است اما اخبار تایید نشده ای دردست است که نشان می دهد خامنه ای ازطریق واسطه ای به این فرمانده پیام داده است که چنانچه نسبت به تصحیح مواضع خود واعلام رسمی ارادات خود بوی اقدام نکند با مجازات مرگ روبرو خواهدشد.


متاسفانه طی یکی دوروزاخیرتلاش زیادی گردید تا تاییدیه حداقل یک کانال دیگربرصحت وسقم این مطلب گرفته شود که متاسفانه تا این لحظه نگارنده بدلیل ماهیت تهدید موفق به این امرنشده والبته همین امرنیزمی تواند بعنوان یک نشانه برجدی بودن وصحت تهدید فوق باشد


مقاله حسین شریعتمداری علیرغم درج بیانیه توضیحی فرمانده علایی وعذرخواهی وی، وادارکردن دونشریه ورسانه اطلاعات وخبرآنلاین به قبول اشتباه خود درانتشارمقاله فوق که همراه با دادن تذکربه آنها ازسوی هیات نظارت برمطبوعات بود وتداوم تاخت وتازمصباح یزدی وحمیدرضاترقی دبیرهیات موتلفه اسلامی نسبت به این سپاهی اصلاح طلب ضمن اینکه شاهدی برکاری بودن ضربه فوق به رژیم ورهبری وصحت مواضع این فرمانده می باشد درعین حال ازدیگرنشانه های صحت این مدعاست که رهبری کمربه قتل فرمانده حسین علایی بسته است


برخورد خامنه ای باشخصیتهایی نظیرمنتظری، کروبی وموسوی واخیرا هاشمی که تنها اتهامشان بزیرسوال بردن صلاحیت خامنه ای برای رهبری وانتخابات وادعای تقلب درآن بود نشان داد که وی وقتی کینه فردی رابدل می گیرد تا نابودی وی ازپای نمی نشیند وبدیهی است وقتی این امربه مقایسه سرنوشت خامنه ای با شاه وقذافی (بادشنه ای درماتحت وگلوله ای برشقیقه وی) منجرشود ومقام فوق از فرماندهان خوش نام سپاه ودارای سابقه درخشان درجنگ ومبارزه با ارتش عراق وناوهای جنگی آمریکا درخلیج فارس باشد دیگرچه جای توضیح است. خامنه ای درصدد است با قتل حسین علایی به دیگرفرماندهان ناراضی سپاه وارتش این پیام رابدهد که تحت هیچ شرایطی اعتراض در نیروهای مسلح ایران رابرنمی تابد حتی اگراین فرمانده وپدرش نزدیکترین افراد به خود وی باشد.


بهمین دلیل مصباح یزدی دردیداراخیرخود با برخی ازطرفداران خود دراصفهان گفته است:


"امروزکاربه جایی رسیده است که کسانی که روزی درجبهه هاپست مهمی داشتند، زاویه بازکردند وبا سابقه چندساله درجبهه سردارو امیربودند اما درمقابل رهبری مقاله می نویسند وبی ادبی می کنند"


وی همچنین گفته است:


" این مقاله درشرایطی نوشته شده که کارهیچ دشمن آمریکایی وکافرنمی‌توانست این قدراثرداشته باشد، اما یک سردارجبهه این کار را انجام داد و دشمنان را خوشحال كرد"


کسانی که باادبیات حاکم برجریان کودتا واستراتژیست های "نصربالرعب" آشنا بوده وازنزدیک تفکری بامحصولات ترور، وحشت، قتل های زنجیره ای وخط تولید اعدام درکشوررا دنبال می کنند می دانند که وقتی یک آیت الله ومرجع نظیرمصباح یزدی (که خامنه ای را هدیه خداوند به کره زمین می خواند ومتقابلا خود نیزازسوی رهبری بعنوان فقیهی کاملا درخط نظام ورهبری تقدیس می شود) موضعی این چنینی درمقابل فرمانده علایی گرفته وکاروی رابدترازهردشمن آمریکایی وکافربخواند منظورش چیست وچه مجازاتی رابرای مرتکبین چنین امری توصیه می کند؟


درکنارحسین شریعتمداری ومصباح یزدی، حمیدرضا ترقی عضوکمیته مرکزی هیات موتلفه اسلامی نیزتوضیحات فرمانده حسین علایی را توجیهاتی بی فایده، غیرقابل قبول و ناشی ازفشارهای وارده (بخوانید تهدیدها) به این سردارخوانده و گفته است " زمانی که مطلبی نوشته می‌شود وکاملا مشخص است که کنایه‌های آن متن خطاب به کیست، توضیح معنا ندارد. توجیه کردن نیزناشی ازفشارهاست ".


حمید رضا ترقی در بخش بعدی سخنان خود پارا فراتر گذاشته وباصراحت بیشتری می گوید: " فردی که چنین اقدامی انجام می‌دهد باید هزینه آن را نیزبپردازد" ومی‌گوید: "اینگونه نیست که درکشورهرکسی به خود اجازه دهد که به رهبری توهین کند وهیچ هزینه‌ای هم ندهد." وی رفتار افراد "خودسر" درتجمع مقابل منزل علایی را عادی تلقی کرده و آن را دربرابر"اهانتی" که آقای علایی مرتکب آن شده، "ناچیز" می‌داند.


عضوکمیته مرکزی جمعیت موتلفه معتقد است حتی اگر این رفتارها خشونت هم باشد بازهم اتفاق خاصی نیست ومی‌گوید: " آقای علایی نباید توقع داشته باشند که درقبال اهانت همه ساکت باشند و ازایشان تشکرکنند! درواقع با این روشها که نمی‌توان کشور را اداره کرد".


اما روزنامه اطلاعات باخط مشی اعتدال (درواقع بی خاصیتی سیاسی) به ریاست آن سیدمحمود دعایی که کاملا مشخص است ازسوی بیت رهبری برای درج چنین مطلبی دستورگرفته است نیزبادرج مطلبی ضمن عذرخواهی ازعدم مطالعه مقاله فرمانده علایی قبل ازچاپ بدلیل اعتماد به این فرمانده وناشی ازسوابق وی درجبهه وجنگ ومسئولیت های رسمی وی عملا براینکه مقاله مذکوربرعلیه رژیم ورهبری بوده است صحه گذاشته می گوید:


" طبیعی است که روزنامه اطلاعات هم مثل روزنامه‌ها و رسانه‌های دیگرعاری ازخطا نبوده و نیست ولی بنظرما سوابق روزنامه اطلاعات نشان داده است که آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ومنافع ملی را که رهبرمعظم انقلاب اسلامی منادی ومدافع قاطع آنند، برهرچیز دیگرمقدم می‌داند وهرگزبا جریان‌های معاند داخلی وخارجی همراهی نداشته وندارد و آن بخش از محتوای مقاله مذکورکه‌ موجب و موجد تفسیرهای ضدّ نظام شده است مورد قبول این روزنامه نبوده و نیست.

معذلک چنانچه برخی یاران و دلسوزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از انتشارغیرعمدی نوشته مزبور در این روزنامه، حقیقتاً دچار رنجش و نگرانی و شبهه شد ه اند، روزنامه اطلاعات از همه آنان صمیمانه پوزش می طلبد و این رخداد را برای خود تجربه تازه‌ای می‌داند که صرفاً براساس اعتماد اولیّه به شخص نویسنده و‌ سوابق درخشان وی یا صرفاً با اکتفا به عنوان انقلابی مقاله و موضوع مطلوب ومطرح شده درآن یا ضرورت تسریع دررعایت تناسب‌های زمانی (ایام‌الله) و امثال آن، درچاپ مطلبِ ارسال شده شتابزده وخطاکارانه عمل نکند."


سایت خبرآنلاین (متعلق به جریان علی لاریجانی رییس مجلس) نیزکه اولین سایت منتشرکننده مفاله فرمانده علایی پس ازدرج آن درروزنامه اطلاعات بوده است البته سیاستی متفاوت رادرپیش گرفته است وپس ازاشاره به سابقه درخشان فرمانده علایی وبرخورداری وی ازرمزعبوردسترسی به سایت مذکورجهت انتشارمطالب خود وحذف مطلب فوق ازسایت خود دراولین ساعات پس ازانتشارسکوت رابردامن زدن به آن ترجیح می دهد.


اما فرمانده حسین علایی که خود درخانواده علی خامنه ای وتاکتیک های وی برای حذف مخالفین آشناست رویه بسیارجالبی را نظیردوران جنگ درپیش گرفته است. وی اکنون با کوله باری ازتجربه بخوبی می داند که پیروزی درجنگ مهم است ونه پیروزی درهرنبرد. فرمانده علایی که زمانی ازخوانندگان وعمل کنندگان به استراتژی های سن تزو در"هنرجنگ" وی بود بخوبی می داند که یک فرمانده ماهر خود را درشرایطی قرارنمی دهد که شکست او براحتی ممکن گردیده یا بدون تحمیل هزینه سنگینی بردشمن محقق گردد ودرهمان حال آن فرمانده نباید حتی یک لحظه را هم برای شکست دشمن حیله گر خود (خامنه ای) از دست بدهد.


سن تزومی گوید:


" کسب پیروزی در منتهای درجه آن نه آنست که توده مردم می پندارند و نه حتی آن است که تمام دست اندرکاران حکومتی می گویند. برای جابجایی یک برگ پاییزی نیروی زیادی لازم نیست. دیدن خورشید و ماه قوه بینایی فوق العاده ای نمی خواهد. برای شنیدن صدای رعد گوش تیزی لازم نیست. آنچه که قدیمی ها در اثر تجارب خود به دست آورده اند این است که یک رزمنده باهوش کسی است که پیروزی در جنگ را به راحتی به دست می آورد."


فرمانده حسین علایی درحالی که ازاثرات ضربه جانانه خود به خامنه ای ورژیم پوسیده اش آگاه است به تهدیدی که جان وی ودیگراعضای خانواده اش (بالاخص دوبرادرجنبش سبزی) اورا نظیردیگررهبران کشورنشانه رفته است نیزتیزهوشانه می نگرد. وی درحالیکه زیرکانه ازشعار اعتقاد خود به انقلاب ونظام وولی فقیه بعنوان وسیله دفاعی وخاکریزدرمقابل خامنه ای استفاده می کند اما درهمان حل ازسوی دیگرعوامل جبهه مقابل ازجمله حسین شریتمداری، گوبلزسربه استان ولی فقیه رابزیرضربات خود گرفته طی جوابیه ای متقن، کوتاه ومستند به سخنان آیت الله خمینی به ادعاهای سردبیرکیهان ازوی میخواهد به شعورانسانها که درواقع مخاطبین خود آن نشریه می باشند احترام گذاشته ودر خصوص که اینکه وی فرمانده علایی را "شکارشده دشمن" خوانده بود باصراحت می گوید:


" این مقاله را من نوشته ام و دشمن و یا کسی آن را به من القا نکرده است. من از افرادی نیستم که دیکته دیگران را به صورت سفارشی بنویسم. متأسفانه بعضی دوست دارند هر مطلبی را که نمی پسندند، کار دشمن و یا ضد انقلاب بدانند.


البته درکناردفاعیه فرمانده علایی کسانی نظیرعلی مطهری نیزوارد کارزارشده اند وتلاش می کنند جو یکطرفه وتوطئه آمیزطراحی شده برعلیه وی ازسوی بیت رهبری را بشکنند.


مطهری درمطلبی تحت عنوان " آیا هرکاری درنظام اسلامی درست است؟ " بااشاره به آشنایی خود با حسین علایی دردانشکده مکانیک دانشگاه تبریزازقبل ازانقلاب وشهادت به صحت اعتقادات دینی، خوشفکری سیاسی، سوابق مبارزاتی وی درقبل وبعد ازپیروزی انقلاب وبالاخص فرماندهی درخشان وی درجریان جنگ تحمیلی وی این سوال رامطرح می کند که :


" قطع نظر از درستي يا نادرستي مطالب آقاي علايي در آن مقاله، آيا در كشور ما اگر كسي مثلا معتقد باشد كه مديريت بحران سال 88 و نوع برخورد با معترضان، كارآمد و مناسب نبوده است، حق دارد اظهار نظر كند؟ يا چون نظام ما پسوند «اسلامي» دارد، همه كارهايي كه در آن انجام مي‌شود درست بوده و خواهد بود و در نتيجه هيچگاه اصلاح امور صورت نمي‌گيرد و اساسا اصلاح امور درباره اين نظام معني ندارد؟ "

وخود چنین پاسخ می دهد:


" اگر پاسخ مثبت است، يعني هر شهروندي حق دارد چنين اظهارنظري بكند، پس اين اعتراض‌ها و آتش گرفتن‌ها براي چيست؟ فرضا بي بي سي فارسي و صداي آمريكا خوشحال شده اند، در مقابل اثر اصلاحي اين اظهار نظر كه انحرافي را از نظام جمهوري اسلامي دفع مي‌كند و باعث دوام آن مي‌شود، به حساب نمي‌آيد.

و اگر پاسخ منفي است و كسي حق چنين اظهارنظري را ندارد، پس تكليف آزادي بيان چه مي‌شود؟ به علاوه تكليف اظهار نظر رهبر گرانقدر انقلاب در انتقاد از نوع برخورد با معترضان در كوي دانشگاه و بازداشتگاه كهريزك چه مي‌شود؟"

مطهری درمکتوب خود دراشاره به نامه 12 تن ازسرداران سپاه به فرمانده علایی اشاره کرده است ومقایسه برخورد بامخالفین ومعترضین پس ازانتخابات خرداد 88 را با برخورد با سایرمخالفین (ملی مذهبی، جبهه ملی و مجاهدین) را که طیف وسیعی ازمحکومیت فقهی تاسیاسی وامنیتی با آنها رادربرمی گرفته ناشی ازشرایط اقتضایی آن دوره وبالاخص اعلام جنگ مسلحانه محاهدین بانظام راقیاسی مع الفارق خوانده است که ارتباطی بهم ندارد.

حسین سبحانی نیا، عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیزضمن محکوم کردن اراذل واوباش حمله کننده به منزل فرمانده علایی آنها را گروه‌های خودسری خوانده که دارای رفتاری «تند، افراطی و دور از منطق» می باشند وتلویحا بااشاره به مواضع فرمانده علایی ازقوه قضاییه ونیروی انتظامی خواسته است باعمل به وظیفه خود دربرخورد با "حرکات هنجارشکنانه اینچنینی ازاقدامات فوق جلوگیری به عمل آورند تا معترضان نیز انتقادات و اعتراضات خود را از مجاری قانونی پی‌گیری نمایند نه با جار و جنجال و تجمع و شعارنویسی و شلوغ‌کاری."

Comments