افشاء سند جعلی پاسپورت اسرائیلی جوان اعدامی بنام مجیدجمالی فشی به اتهام جاسوسی وانتشارعکس صحنه اعدام مظلومانه وی درپارکینگ یک محل ناشناخته توسط گروهی وابسته به وزارت اطلاعات بنام باشگاه خبرنگاران جوان نگارنده رابرآن داشت تا مطلبی راکه ماههاست ذهن مرابخودمشغول کرده است با مخاطبان خود مطرح نمایم
به شهادت نوشته های خود که رفرنس آنها دراینترنت موجوداست ازاولین افرادی بود ام که به خطرافراد ونهادهای نفوذی دراپوزیسیون اشاره ونهایتا نیزگذرزمان صحت مطالب منتشره راثابت کرده است ازحسین درخشان درکانادا گرفته تا سردارمحمدرضامدحی محقق ومخبرده ساله علیرضانوری زاده تا عرفان قانعی فرد ودیگران
امروزمی خواهم کمی درموردباشگاه خبرنگاران جوان
که این روزها دیگرعلیرغم استفاده ازآرم آن باعنوان اختصاری باشگاه خبرنگاران ازآن
یادمی شود سابقه تشکیل این نهادجاسوسی وامنیتی به دوران خاتمی بازمی گردد درآن زمان
باتوجه به ظاهرشدن دهها نشریه اصلاح طلب ازجامعه گرفته تا طوس ونشاط ویاس وبنیان
وفتح وبامداد و....وهمچنین تشکیل خبرگزاری های مستقلی با کمک دولت خاتمی
نظیرخبرگزاری دانشجویان (ایسنا) بامدیریت ابوالفضل فاتح جناح شکسته خورد نیزتصمیم
به سازماندهی نیروهای جوان خود درمقابل بارویش خبرگزاری های اصلاح طلب گرفت.
بخش اطلاعات موازی زیرنظررهبری بابکارگیری
امکانات اطلاعات سپاه، روزنامه کیهان وهمکاری حسین شریعتمداری ونیزرادیوتلویزیون تحت مدیریت
سردارانی که با علی لاریجانی به صدا وسیما رخنه ودرمعاونت سیاسی آن سازمان بکارگیری شده بودند ماموریت تشکیل این
نهادرابعهده گرفت وتوانست با جذب وبکارگیری جوانان وابسته به نهادهای امنیتی این
باشگاه رابه مرکزی برای خبرسازی یا انجام ماموریتهای خاص تبدیل نماید.
پس ازشکست کامل اصلاح طلبان وانتصاب احمدی نژاد
که مجددا ارکان اطلاعاتی دراختیارکامل جناح کودتاچی واقتدارگرا قرارگرفت نیازبه
کاررسانه ای ازسوی این نهاد کمترولذا ماموریتهای صرفا امنیتی وپوششی برای جمع آوری
اطلاعات یا بکارگیری درسوژه های خاص به این کلوب واگذارگردید وبتدریج نیزبرای
محوآثارعملکرد فقط ازلفظ وعنوان باشگاه خبرنگاران ازآن یادمی شود.
یکی ازماموریتهای این باشگاه نفوذ دررسانه های اپوزیسیون وزمینه سازی برای درگیرکردن ونهایتا ناکارآمدکردن آنها وحمع آوری اطلاعات ازدرون اپوزیسیون ونیروهای آن می باشد تادر بزنگاه های تاریخی اقدام به حذف تک تک این رسانه ها بنماید.
اعدام مجیدجمالی فشی وعملکرد امنیتی باشگاه خبرنگاران جوان هشداری به اپوزیسیون است که بیش ازپیش چشم های خودرابازوتمامی تلاش خودراجهت شناسایی وانهدام شبکه نفوذی رژیم وطرد اعضای خطرناک آن ازدرون خود بعمل آورد.
معرفي باشگاه
باشگاه خبرنگاران جوان در آبان ماه سال 78 در بخش كوچكي از مجموعه سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران تشكيل شد. اين مجموعه كه در ابتدا با هدف تربيت خبرنگار آزاد و گسترش و بسط عوامل اصلي ارتباطات در جامعه يعني خبرنگار تشكيل شد، زير نظر معاونت سياسي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي به صورت واحدهاي آموزشي شروع به فعاليت كرد. اين بخش كه در ابتدا در كنار مسجد بلال سازمان در محوطه اي كوچك و تنها 1 كلاس و با آگهي تشكيل كلاسهاي آموزشي خبرنگار آزاد ايجاد شد اكنون به يك ساختمان مجزا در 4 طبقه و با تشكيلاتي كامل در حد يك شبكه كامل خبري تبديل شده و در حدود 6 سال و خردهاي است كه فعاليت ميكند. 2 سال اول فعاليت اين مجموعه به صورت تربيت محدود خبرنگاران جوان اعم از دانش آموز و دانشجو زير نظر اساتيد خبري سازمان، و سپس گذراندن دوره هاي كارورزي به صورت توليد 20 خبر كه عمدتاً سوژه هاي آن به مسائل اجتماعي بازمي گشت طي شد، كه در آن دورة زماني سرويس هاي خبري خاصي نيز به صورت تفكيك شده در اين مركز خبري تشكيل نشده بود. اين مركز با گذشت در حدود 7 سال، اكنون به مجموعه اي متفاوت به لحاظ ظاهري و جايگاهي بالاتر به لحاظ مجموعه عوامل كاري تبديل شده است. اما به لحاظ شيوه جذب خبرنگار، ارتقا سطح كيفي آموزش ها، يافتن ساختار اداري درست و متشكل نتوانسته است در ميان كل مجموعه سازمان صدا و سيما و پيشرفت هاي اخير آن به جايگاه مناسبي دست پيدا كند.
در حال حاضر اين مركز داراي 8 سرويس خبري شامل سياسي، اقتصادي، ورزشي، فرهنگي و هنري، علمي، اجتماعي، استان ها و اخيرا دانش آموزي و در دو بخش تصويري و مكتوب شده است.
در ابتداي فعاليت، اخبار باشگاه عمدتاً به صورت مكتوب و به صورتي بسيار محدود شامل بخش تصويري، آن هم شامل گروه هاي خبري داراي دوربين هاي غيرحرفه اي شخصي توليد مي شد، اما پس از انتقال به ساختمان جديد، اين مركز به صورتي كاملاً ملموس در كنار شبكة خبر و واحد مركزي خبر، به كار پوشش تصويري خبري توليدي همت گمارده است. پس از طي اين سال ها نيز، باشگاه خبرنگاران جوان داراي 30048 عضو است كه 1500 نفر از اين اعضا، عضو فعال باشگاه بوده كه پس از آموزش هاي باشگاه در حال فعاليت در اين مركز كه زير نظر معاونت سياسي صدا و سيما است، مي باشند.
باشگاه در حال حاضر داراي 30 دفتر استاني است كه به صورت منطقه اي اخبار حوزه هاي استاني خود را مكتوب و تصويري براي باشگاه ارسال ميكنند. همچنين باشگاه در جهت يافتن جايگاه خبري خود در شبكه هاي سازماني اقدام به توليد برنامه هاي توليدي براي همه شبكه هاي صدا و سيما و به خصوص شبكه خبر ميكند. بسياري از اخبار خبري و به خصوص تصويري بخش پرطرفدار 30 : 20 شبكه دوم سيما نتيجه فعاليت خبرنگاران جوان است.
نقاط قوت اين مجموعه
به نظر مهمترين نقطه قوت مجموعه باشگاه خبرنگاران جوان، در دو بعد است: بعد اول به تربيت نيروي خبري جوان مي پردازد كه هزينه اين آموزش و تربيت بر عهده سازمان صدا و سيما به عنوان يك مجموعه دولتي است. هدف اين مجموعه نيز از همان ابتدا جذب نيروي كار جوان و در واقع جذب جوانان براي قرار گرفتن در يك مسير سالم و تربيت آنها براي انجام يك خدمت در جامعه است. البته باشگاه از اين بابت در جذب نيروي كار آزاد براي سازمان صدا و سيما به موفقيت خوبي رسيده است.
بعد دوم اين نقطه قوت، حضور افراد كم سن و سال از همان دوران دانش آموزي (در سرويس دانش آموزي) و در سنين بالاتر، براي انجام كار، حضور در محيط اجتماع و كسب تجربه و اعتماد به نفس است.
Comments
Post a Comment