درنوشته امروزمی خواهم رازی رابرای مخاطبین خود
فاش کنم که شاید تابحال کسی آنرابازگو نکرده باشد البته این راز و رمزگشایی شامل
دوقسمت است بخش اول افشای نقش سوء مدیریت درصنعت هوانوردی است وبخش دوم مربوط به
پروژه ای امنیتی – سیاسی است که رژیم دنبال می کند
همگان می دانند که رژیم جمهوری اسلامی باهرسانحه
هوایی همواره چندین عامل رابعنوان پارامترهای اصلی بروزحادثه معرفی می کند ازخرابی
هوا گرفته تااشتباه خلبان کشته شده ونهایتا زدن به صحرای کربلای تحریم های ناوگان
قدیمی بویینگ کشورتوسط شیطان بزرگ آمریکا
درمورد اخیرتحریم فروش هواپیماهای بویینگ وقطعات
یدکی آن ویا هواپیماهای اروپایی که درصدمعینی ازاجزاء آن ازسازندگان آمریکایی تشکیل
شده باشد ازسال 1996 درپایان دوره نخست ریاست جمهوری بیل کلینتون دردستورکاردولت
این کشورقرارگرفت والبته درتمام این مدت نیزدلالان سودجو یا تاجرانی باملتیهای
مختلف بودند که باثبت شرکت درخارج ازایران اقدام به خرید هواپیما بنام خودکرده
وسپس تحت عنوان "اجاره" یا "اجاره به شرط تملیک" عملا این
هواپیماها وقطعات یدکی مربوطه دراختیارصنایع هوایی ایران قرارمی گرفت یک نمونه
آشکارآن مجازات شرکت "بالی " مربوط به برادران علاقبندان بوده که با
تبانی با مقامات دولت ایران وگرفتن قراردادهای واردات وصادرات اقدام به دادن چنین
سرویس هایی به رژیم می کردند.
حادثه 11 سپتامبر2001 واستفاده تروریستهای متعلق به القاعده ازهواپیماهای مسافربری ربوده
شده درآسمان کشورآمریکا بعنوان موشک های هدایت شده توسط عناصرانسانی انگیزه ای
برای افراطیون حاکم برایران گردید تابه هرطریق ممکن این تحریم شکسته شده وپای خطوط
هوایی ایران به فضای آمریکا بازبشود بهمین دلیل پس ازبه قدرت رسیدن احمدی نژاد
درسال 2005 وی بشدت طرح برقراری مجدد پروازهای ایران ایررابه برخی ازشهرهای آمریکا
ازجمله نیویورک ولیس آنجلس تحت عنوان نیازشهروندان ایرانی رادنبال می کند بطوریکه
حتی باعث بهت وحیرت هوادارانی می شود که وی باشعارتمایل خاتمی واصلاح طلبان به
برقراری رابطه باآمریکا آنها رافریفته خودکرده بود.
پس ازآن درمرحله بعد رهبری ازخاتمی که فردی به
ظاهرمصلح ودارای وجه درمیان رهبران غربی می باشد می خواهد که درجریان دیدارخود با مقامات
پیشین دولت آمریکا یا شخصیبتهای مطرح درآن کشوراین امررابا بهانه مرگ شهروندان
عادی ایرانی درسقوط هواپیماهای مسافربری ساخت آمریکا به عنوان یک امربشردوستانه
تقاضا نماید وخاتمی درسفرسال 2006 خودبه آمریکا به جد به این امرمی پردازد.
این خط امنیتی – سیاسی تاکنون همواره بعنوان یک
خط مشی ثابت ازسوی رژیم ایران پیگیری
وهرباربا ادعای وابستگی ناوگان بویینگ ایران به آمریکا چون چماقی برسرتحریم آمریکا
فرود آمده است اما نگاهی به سوانح هوایی ومقایسه آن با تلفات سوانح وحوادث زمینی
ودریایی ازیکسو وسپس مقایسه سوانح هوایی درسه دوره قبل ازانقلاب اسلامی تاپیروزی
آن وسپس ازسال 57 تا برقراری تحریم آمریکا وسپس ازآغازعملی تحریم ها تاکنون نشان
می دهد که این ادعا که تحریم آمریکا وناوگان بویینگ عامل موثری درحوادث هوایی ومرگ
مسافران خطوط هوایی ایران می باشد ادعای کاملا دروغ بوده وسوء مدیریت وبکارگیری
مدیران سیاسی واطلاعاتی درراس این شرکتهای حاکمیتی که به نوبه خودزمینه بکارگیری
عناصری سرسپرده وغیرمتخصص رادررده های میانی این شرکتها فراهم آورده است عامل اصلی
سوانح هوایی می باشد. مهمترین مدرک ومستند موجود دراین امراولا آمارهای رسمی اعلام
شده ازسوی نهادهای حاکمیتی رژیم می باشد وثانیا اینکه بیشترین تلفات سوانح فوق
درهواپیماهای روسی واروپایی رخ داده است تاهواپیماهای بویینگ آمریکا وسوم اینکه
بیشترین تلفات مربوط به بخش های تحت کنترل نهادها وعوامل حکومتی بالاخص نیروی
هوایی سپاه پاسداران می باشد.
جدول زیرکه مربوط به کلیه سوانح هوایی ایران
اززمان تاسیس درسال 1327 تاکنون (نزدیک به 85 سال) می باشد تصویرواضحی ازفریبکاری
رژیم رابه نمایش می گذرد.
همانطوریکه ملاحظه می شود نگارنده هواپیماهای
آمریکایی بویینگ رابارنگ قرمز، انواع هواپیماهای اروپایی رابارنگ سبز و هواپیماهای
ساخت روسیه رابارنگ آبی نشان داده ام وپس ازآن نیزباگذاشتن لینک اصلی وب سایت
پایگاه اطلاعاتی صنعت هواپیمایی کشوربعنوان منبع رسمی به مخاطبین خود رفرنس واطمینان داده ام که این
آماروارقام کوچکترین خدشه ای رابدلیل تعلق آن به مواضع رسمی دولت برنمی تابد.
بارجوع به جدول زیروپایگاه اطلاعاتی
فوق الذکر که امکان دسترسی به جزئیات تک تک سوانح هوایی رافراهم می آورد مشخص می
شود که هواپیماهای بویینگ ساخت آمریکا:
اولا کمترین سانحه وتلفات رانسبت به مواردمشابه
اروپایی وروسی داشته اند
ثانیا: تنهاحادثه مهم وقابل ذکرکه پس
ازاعمال تحریم های آمریکا علیه ناوگان هوایی می تواند ادعا شود سقوط بویینگ 727 با
106 سرنشین درنزدیکی ارومیه درحدودیکسال ونیم قبل بوده که براساس نظرکلیه مقامات
رسمی کشورووزارت راه وترابری ناشی ازوضعیت هوا ودرحین فرود اضطراری (ونه سقوط)
بدلیل تغییرات جوی وعدم دیدخلبان بوده که به همین دلیل حدود 40 سرنشین آن زنده
مانده اند. حادثه سال 1358 وبرخورد هواپیمای مشابه باکوههای لشکرک تهران ک به مرگ
128 تن ازهموطنانمان انجامید نیزدقیقا برهمین اساس یعنی برف وبوران شدید ووجودمه
غلیط گزارش شده بود که البته باتوجه به جدید بودن هواپیما، دسترسی آسان به قطعات یدکی وتعمیرات وکادرقدیمی
ومجرب تربیت شده دردوران قبل ازانقلاب محلی ازاعراب دربحث تحریم ها ندارد.
ثالثا: بیشترین تلفات سوانح هوایی
مربوط به هواپیماهای روسی بوده که دردوران ماه عسل دولت روسیه با رژیم ایران یعنی
دوران پس ازجنگ 8 ساله ایران وعراق آغازوتاهم اکنون ادامه دارد وجالب است بدانید
پس ازروسیه مقام دوم درسوانح هوایی کشورمان نیزمتعلق به هواپیماهای اروپایی می
باشد ونه آمریکایی(البته دراین آمارسوانح مربوط به هواپیماهای نظامی اعم ازجنگنده
یا پشتیبانی منظورنگردیده است)
لذا می بیند که داستان ارتباط سوانح
هوایی باتحریم های آمریکا یک دروغ سازماندهی بیش نبوده که بدلیل تکرارآن ازسوی
عوامل دولتی ازیک سو وعدم بررسی تخصصی ازسوی دیگرازسوی مخالفان ودولت آمریکا ملکه
اذهان عمومی گردیده وبه تبع آن نویسندگان مختلفی تتبع وتحقیق طوطی واراقدام به
انعکاس آن می کنند البته دولت ایران که ازصبح تاشام شعار" مرگ برآمریکا"
سرمی دهد همچنان می تواند ادعا کند که خودداری آمریکا ازفروش هواپیماهای بویینگ به
ایران باعث رویکرد دولتمردان ایران به سایرکشورها گردیده است که دراین صورت باید
گفت این حق هرکشوری است که ازصدورکالاهای ساخته شده خود بدلیل تکنیکی، سیاسی
یا اقتصادی خودداری نماید ضمن آنکه باتوجه به سوء مدیریت آشکاردربخش صنایع هوایی
که اکنون بااستقرارمدیران اطلاعاتی وامنیتی حتی تمایل بخش حریص خصوصی ووابسته به
رهبران کشوررا نیزبرای خرید سهام این شرکتها برنمی انگیزاند امری است که با صدورمجوزفروش
هواپیمای بویینگ قابل حل است اگرچنین بود که صرفا تکنولوژی بعنوان پوشش سوء مدیریت
قرارگیرد نباید شاهد سوانح مشابه درسایربخشها باشیم چه هم اروپایی ها وهم روس ها
هم درصنایع هواوفضا دستکمی ازآمریکا نداشته وندارند که نمونه های آنرابه کرات
مشاهده می کنیم آیا درسوانح زمینی که شاهد رشد ورژه بی سابقه ماشین های لوکس ساخت
خارج با بالاترین تکنولوژی درمقایسه با پیکان وپراید ساخت بوده ایم چنین سوء
مدیریتی باعث مرگ 800 هزارتن ازهموطنان ما درجاده های ایران نشده است؟
آیا گروهها وفعالین سیاسی که تحریم
های هوایی آمریکا رابهانه نادیده گرفتن عامل اصلی مرگ هزاران ایرانی قرارداده اند
دراین جنایات سهیم نیستند؟ آیا
موضعگیریهای جاهلانه این افراد بعنوان جزیی ازعملیات فریبکارانه وجنگ روانی
رژیم نمی باشد؟ آیا رسانه ای که برتلفات 1700 نفره کل سوانح
هوایی کشورطی سی سال گذشته که ربطی به هواپیماهای بویینگ نیزندارد مرثیه خوانی
کرده ودولت آمریکا رامقصرجلوه می دهد برمرگ 1700 شهروند ایرانی که تنها درمردادماه
88 درجاده های ایران جان سپردند نیزبه
همین سبک وسیاق قضاوت می کند؟
دربخش بعدی جزئیات بیشتری ازطرح
فریبکارانه رژیم رابرای دوستان خود توضیح خواهم
داد
ادامه دارد
تاریخ سانحه
|
نوع هواپیما
|
کاربر هواپیما
|
تعداد تلفات
|
اطلاعات بیشتر
|
1390/07/26
|
Boeing 727-200
|
ایران ایر
|
0
|
|
1390/06/12
|
Airbus A300-600
|
ماهان ایر
|
0
|
|
1389/12/05
|
Diamond D-40
|
آموزشگاه خلبانی بوتیا
|
0
|
|
1389/10/19
|
Boeing 727-200
|
ایران ایر
|
79
|
|
1389/06/04
|
Fokker 100
|
هواپیمایی آسمان
|
0
|
|
1388/11/04
|
Tupolev TU-154M
|
هواپیمایی تابان
|
0
|
|
1388/08/27
|
Fokker 100
|
ایران ایر
|
0
|
|
1388/06/31
|
Ilyushin II-76MD
|
نیروی هوایی
|
7
|
|
1388/05/12
|
Boeing 707-3J9C
|
هواپیمایی ساها
|
0
|
|
1388/05/02
|
Ilyushin II-62M
|
هواپیمایی آریا
|
16
|
|
1388/04/24
|
Tupolev TU-154M
|
هواپیمایی کاسپین
|
168
|
|
1388/02/18
|
Tupolev 154M
|
ایران ایرتور
|
0
|
|
1387/11/27
|
Iran-140-100
|
هسا
|
5
|
|
1387/10/30
|
Fokker 100
|
ایران ایر
|
0
|
|
1386/10/12
|
Fokker 100
|
ایران ایر
|
0
|
|
1386/07/19
|
Pelican
|
پرآور پارس
|
1
|
|
1385/09/06
|
Antonov 74T-200
|
نیروی هوایی سپاه
|
37
|
|
1385/06/10
|
Tupolev 154M
|
ایران ایرتور
|
28
|
|
1384/10/19
|
Dassault Falcon 20
|
نیروی هوایی سپاه
|
11
|
|
1384/09/15
|
C-130 Hercules
|
نیروی هوایی
|
94+12
|
|
1384/05/21
|
HESA Iran-140
|
هواپیمایی سفیران
|
0
|
|
1384/01/31
|
Boeing 707-3J9C
|
هواپیمایی ساها
|
3
|
|
1383/12/17
|
Airbus A310-304ET
|
هواپیمایی ماهان
|
0
|
|
1382/11/21
|
Fokker 50
|
کیش ایر
|
43
|
|
1382/04/04
|
Lockheed C-130 Hercules
|
نیروی هوایی
|
7
|
|
1381/11/30
|
Ilyushin 76MD
|
نیروی هوایی سپاه
|
275
|
|
1380/12/05
|
Ilyushin 76
|
نیروی هوایی سپاه
|
0
|
|
1380/12/01
|
Tupolev 154M
|
کیش ایر
|
0
|
|
1380/11/23
|
Tupolev 154M
|
ایران ایرتور
|
119
|
|
1380/02/27
|
Yakovlev 40
|
فراز قشم
|
30
|
|
1379/08/23
|
Yakovlev 40
|
آریاتور قشم
|
0
|
|
1379/07/03
|
Fokker 100
|
ایران ایر
|
0
|
|
1379/04/28
|
Fokker F-28-4000
|
هواپیمایی آسمان
|
0
|
|
1378/11/13
|
Airbus A300B2-203
|
ایران ایر
|
0
|
|
1378/11/13
|
Lockheed C-130E Hercules
|
نیروی هوایی
|
8
|
|
1378/08/04
|
نامشخص
|
ایران ایر
|
0
|
|
1376/01/25
|
Fokker 100
|
ایران ایر
|
0
|
|
1376/07/14
|
نامشخص
|
ایران ایر
|
0
|
|
1375/12/23
|
Lockheed C-130 Hercules
|
نیروی هوایی
|
86
|
|
1375/12/13
|
Falcon 20
|
هوانیروز
|
4
|
|
1375/03/20
|
Boeing 727-286
|
ایران ایر
|
4
|
|
1375/01/07
|
Tupolev 154M
|
ایران ایرتور
|
0
|
|
1373/10/15
|
Lockheed Jetstar 8
|
نیروی هوایی
|
12
|
|
1373/07/20
|
Fokker F-28 -1000
|
هواپیمایی آسمان
|
66
|
|
1372/12/26
|
Lockheed C-130H Hercules
|
نیروی هوایی
|
32
|
|
1371/11/19
|
Tupolev 154M
|
ایران ایر تور
|
131
|
|
1371/02/06
|
Fokker F-27 - 400M
|
شرکت نفت
|
39
|
|
1369/07/12
|
Fokker F-27 - 600
|
هواپیمایی آسمان
|
0
|
|
1368/11/06
|
Boeing 727
|
ایران ایر
|
4
|
|
1367/07/30
|
Boeing 747
|
ایران ایر
|
0
|
|
1367/04/12
|
Airbus A300B2-203
|
ایران ایر
|
290
|
|
1366/10/15
|
نامشخص
|
ایران ایر
|
نامشخص
|
|
1366/02/15
|
نامشخص
|
ایران ایر
|
نامشخص
|
|
1365/08/11
|
Lockheed C-130 Hercules
|
نیروی هوایی
|
98
|
|
1365/07/23
|
Boeing 737-286
|
ایران ایر
|
3
|
|
1364/12/01
|
Fokker F-27- 600
|
شرکت نفت
|
0
|
|
1364/10/02
|
نامشخص
|
ایران ایر
|
1
|
|
1364/08/11
|
Boeing 707
|
ایران ایر
|
0
|
|
1364/05/14
|
Boeing 727
|
ایران ایر
|
1
|
|
1363/06/21
|
Airbus A300B2-203
|
ایران ایر
|
0
|
|
1363/06/18
|
Boeing 727
|
ایران ایر
|
0
|
|
1363/06/23
|
Airbus A300B2-203
|
ایران ایر
|
0
|
|
1363/05/16
|
Airbus A300
|
ایران ایر
|
0
|
|
1363/04/05
|
Boeing 727
|
ایران ایر
|
0
|
|
1363-1364
|
Lockheed P-3F Orion
|
نیروی هوایی
|
نامشخص
|
|
1362/04/15
|
Boeing 747
|
ایران ایر
|
0
|
|
1361/12/26
|
Pilatus BN-2A-3
|
پارس ایر
|
0
|
|
1361/10/17
|
Boeing 727-86
|
ایران ایر
|
0
|
|
1361/08/12
|
Pilatus BN-2A-21
|
پارس ایر
|
1
|
|
1360/07/07
|
Lockheed C-130H Hercules
|
نیروی هوایی
|
80
|
|
1358/11/01
|
Boeing 727-86
|
ایران ایر
|
128
|
|
1358/03/29
|
Lockheed C-130H Hercules
|
نیروی هوایی
|
5
|
|
1357/06/28
|
Lockheed C-130H Hercules
|
نیروی هوایی
|
9
|
|
1356/12/06
|
Fairchild FH-227D
|
ایر سرویس
|
0
|
|
1356/08/01
|
C-47-DL
|
Uniran
|
3
|
|
1355/09/30
|
Lockheed C-130H Hercules
|
نیروی هوایی
|
9
|
|
1355/02/19
|
Boeing 747-131F
|
نیروی هوایی
|
17
|
|
1353/08/30
|
Falcon 20E
|
ایر تاکسی
|
2
|
|
1353/07/08
|
Fokker F-27 Friendship 400M
|
نیروی هوایی
|
نامشخص
|
|
1352/12/09
|
Lockheed C-130E Hercules
|
نیروی هوایی
|
10
|
|
1352/06/03
|
Fokker F-27 Friendship 600
|
نیروی هوایی
|
5
|
|
1351/05/20
|
Pilatus-Britten BN-2A-6
|
پارس ایر
|
0
|
|
1350/03/23
|
C-47A-60-DL
|
ایر تاکسی
|
0
|
|
1349/07/18
|
Boeing 727
|
ایران ایر
|
0
|
|
1349/03/31
|
Boeing 727
|
ایران ایر
|
0
|
|
1349/01/24
|
C-47B-20-DK
|
ایر تاکسی
|
0
|
|
1348/01/18
|
Lockheed C-130E Hercules
|
نیروی هوایی
|
نامشخص
|
|
1346/01/29
|
Lockheed C-130E Hercules
|
نیروی هوایی
|
23
|
|
1345/12/26
|
C-47A-70-DL
|
ایران ایر
|
11
|
|
1343/11/26
|
Vickers 782D Viscount
|
ایرانیان ایرلاینز
|
0
|
|
1343/02/14
|
R4D-4 (DC-3)
|
ایران ایر
|
نامشخص
|
|
1341/07/18
|
Fokker F-27- 200
|
دولت ایران
|
4
|
|
1341/12/01
|
C-47A-25-DK
|
ایران ایر
|
نامشخص
|
|
1340/10/12
|
C-47-DL
|
ایران ایر
|
0
|
|
1340/05/13
|
Douglas DC-4
|
ایران ایر
|
0
|
|
1338/04/24
|
Avro 685 York C.1
|
پرشین ایرسرویس
|
نامشخص
|
|
1338/02/05
|
C-47A-20-DL
|
ایران ایر
|
0
|
|
1335/06/27
|
Avro 685 York C.1
|
پرشین ایرسرویس
|
نامشخص
|
|
1334/06/23
|
Avro 685 York C.1
|
پرشین ایرسرویس
|
0
|
|
1332/04/09
|
C-47A-20-DK
|
ایران ایر
|
0
|
|
1331/10/05
|
C-47A-35-DL
|
ایران ایر
|
27
|
|
1329/09/10
|
C-47A-25-DK
|
ایران ایر
|
8
|
|
1329/06/23
|
C-47A-30-DL
|
ایران ایر
|
8
|
|
1327/10/06
|
C-47B-20-DK
|
ایرانیان ایرلاینز
|
0
|
Comments
Post a Comment