21 دلیل جامعه جهانی برای حمله نظامی به ایران

حسین موسویان سفیرسابق رژیم درآلمان ودبیرشورای امنیت که بیشینه شراکت درترورمخالفان سیاسی نظام اسلامی ایران دردهه 90 میلادی دراروپا رادرکارنامه خود دارد باانتشار یادداشتی دررویترزبه ذکر20 دلیل برای عدم حمله نظامی به کشورمان پرداخته است. وی پس ازیک بازداشت تصنعی یکی دوماهه روانه آمریکا شده وبا دریافت بورسیه ازموسسات آمریکایی بعنوان نظریه پرداز اهداف رژیم را دنبال می کند.

حسین موسویان بعنوان یک جاسوس سیاسی که بارها وبارها در"اینجا" ودر"اینجا" ودر"اینجا" ودر"اینجا" درباره وی نوشته ایم بااستفاده ازخلاء موجود درروابط ایران وآمریکا ماموریت خاصی رادرآمریکا دنبال که باکمی دقت درنوشته ها وعملکرد وی این امرمشهود است وی درنوشته اخیرخود درصدد القای این مطلب است که حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل به ایران به صرفه وصلاح این دولتها نیست واگرهم چنین اتفاقی بیافتد ناشی ازحماقت آنان است !!

مطلب حاضر با عنوان " 21 دلیل جامعه جهانی برای حمله نظامی به ایران" به این موضوع ازدیدکارشناسی می پردازد که در صورت ادامه روند فعلی جامعه جهانی ودرراس آن دنیای غرب هیچ گزینه ای جزسرنگونی رژیم سیاسی حاکم برایران رادرپیش روی خود نخواهدداشت. هدف ازانتشاراین مقاله مختصروبادیدحرفه ای که شرایط موجود کشوررا با یا بدون لحاظ کردن برنامه اتمی ایران مدنظرقرارمی دهد جلب توجه نخبگان سیاسی، فعالین حقوق بشری وضدجنگ ومردم ایران به دلایل متقنی است که بااندکی تامل به روشنی سرنوشت آینده کشورر ا فراروی ماقرارمی دهد.

1-      پایان جنگ ایران وعراق منجربه باقی ماندن دو رژیم دیکتاتوربا قابلیت های بسیارنظامی درخاورمیانه گردید که با تولید وگسترش سلاحهای کشتارجمعی(بمب اتم، موشکهای بین قاره ای، شیمیایی وبیولوژیک) وحمایت ازتروریزم بین الملل در صدد استفاده ازاین قابلیت های خود برای هژمونی برمنطقه حساس خلیج فارس برآمدند. رژیم عراق درچالش با جامعه بین المللی با حمله به کویت درسال 1991  درصدد استفاده ازاین سرجنگی خود برآمد ولی با تحریم های بین المللی روبرو ودر دومین تلاش خود برای تهدید جهان با سلاح اتمی سرانجام درسال 2003 پس از12 سال تحریم اقتصادی سرنگون گردید. درایران نیزرژیم آخوندی همین رویه رابا اندک تفاوتهایی درتاکتیک (نظیرافزایش نفوذ خود درلبنان، سوریه وعراق وافغانستان و....)، شتاب بخشی به برنامه اتمی وموشکی خود پی گرفت که منجربه برخوردجامعه جهانی با آن ازسال 2003 به بعد وهمراه با فرازونشیبهایی گردید. لذا با تشابه کامل شیوه های مورداستفاده توسط هردورژیم حمله نظامی به ایران به عنوان یک عمل جراحی برای ایجاد تناسب بین بخش نظامی بادیگربخش های اقتصادی، سیاسی واجتماعی وفرهنگی آن امری کاملا مشهود ولاجرم است که قاعدتا درزمانی نه چندان دورباید به اجرا درآید.

2-      اعتراف حامیان رژیم ایران ومخالفان آن به عدم تاثیرگذاری جدی تحریم های سازمان ملل وناشی ازصدورپنج قطعنامه محکومیت رژیم که درچهارچوب بندهفتم منشورآن سازمان صادرگردیده است عملا ناکارایی استراتژیک (ونه تاکتیکی) فازسیاسی دربرخورد با رژیم حاکم برایران رانشان ومنطقا بامفایسه آن با موارد مشابه درجهان فازبعدی برخورد نظامی خواهد بود.

3-      مهمترین هدف تلاش رژیم دردستیابی به سلاح اتمی تضمین امنیت خود ازناحیه خارج (بالاخص ازسوی دولت وارتش آمریکا) واطمینان ازعدم حمایت جامعه بین الملل ازجنبش های داخلی وپیوند با مبارزات مردم ایران است. محکومیت شدید برگزاری کنفرانس برلین توسط خامنه ای دردوره اصلاحات (علیرغم برائت کلیه متهمان دردادگاههای رژیم)، برخورد امنیتی با نظرسنجی رابطه باآمریکا و.....درکناردرخواست تضمین امنیتی ازآمریکا ازسوی رژیم به موازت تلاش جهت افزایش توان نظامی وانتظامی درسرکوب احادملت نیازبه دخالت نظامی وبشردوستانه رابعنوان تنها راه حل اجتناب ناپذیر کرده است.

4-      انزوای مطلق داخلی وبین المللی ناشی ازعملکرد سوء رژیم که بنابه اعترافات رهبران ومقامات سابق ولاحق نظام اسلامی درطی بیش ازسه دهه هرگزدراین حد سابقه نداشته است بعنوان یکی ازارکان اصلی حمله به هرکشوری توسط دشمنان خارجی آن می باشد.

5-      آسیب پذیری بیش ازحد وعقب نشینی های پی درپی سیاسی ونظامی درپشت صحنه بظاهرقدرتنمایی ها ازدلایل عمده افزایش امکان حمله به ایران است خامنه ای که تادیروزازپاسخ چندبرابری به هرگونه ضربه سخن می گفت اخیرا از"ضربه مساوی درمقابل ضربه" سخن می گوید واشغال سفارت انگلیس توسط  شبه نظامیان بسیجی راکه به اشاره وی تحقق پذیرفت باگذشت هفت ماه ازحمله به سفارت مذکورمحکوم می کند.

6-      تجربه موفق حمله نظامی آمریکاوناتوبه عراق؛ افغانستان ولیبی علیرغم مخالفت اولیه کشورهای اروپایی وچین وروسیه که به نابودی رژیم های سرکشی چون طالبان، صدام حسین ومعمرقذافی انجامید ونهایتا انتصاب دولتهای دست نشانده ای چون نوری المالکی یا حامد کرزای ومصطفی عبدل جلیل دراین کشورها نشان داد که باافزایش امنیت وظرفیت تولید نفت دراین کشورها پس ازسرنگونی تحقق اهداف اصلی غرب دردستیابی به منابع ارزان انرژی وتامین امنیت اسراییل حتی با انتصاب اسلامگرایان افراطی دردولتهای جدید براحتی امکان پذیراست. کشورمصروبه قدرت رساندن محمدمرسی نمونه دیگری از دخالت غیرنظامی غرب وبااستفاده ازقدرت نرم دررسیدن به اهداف خوداست.

7-      امنیت کامل مرزهای اسرائیل درمرزبا لبنان، توقف اساسی عملیات گروگانگیری سربازان اسرائیلی یا پرتاب موشک ازخاک آن کشورونوارغزه پس ازحملات 33 روزه و22 روزه اسراییل  به لبنان ونوارغزه و(البته باحمایت کامل دولت آمریکا وسایرکشورهای غربی) نشان داد که استفاده ازعامل زوردرمقابل تروریزم بین الملل تا چه اندازه درتامین امنیت کشورها تاثیردارد بدیهی است که اگراین تروریزم درسطح ومقیاسی چون ایران با تولید واستقرار  موشکهای بالستیک و سلاح اتمی یا بیولوژیک درسایرنقاط درهمراه شود تاچه اندازه برای جامعه جهانی خطرناک خواهدبود.

8-      حساسیت منطقه خاورمیانه وتلاش کشورهای حوزه خلیج فارس جهت تجهیزبه سلاح اتمی وموشکهای بالستیکی با قابلیت حمل سرجنگی اتمی یا بیولوژیکی برای مقابله با برنامه اتمی ایران ازدلایل اصلی حمله نظامی به ایران درآینده ای نه چندان دورمی باشد زیرا مسابقه باتسلیحات غیرمتعارف امری نیست که هیچ نهادبین المللی بتواند آنرانادیده بگیرد. قراردادهای چند ده میلیارددلاری جدید امارات متحده عربی وعربستان سعودی با دولتهای غربی وبالاخص خرید موشک های تهاجمی باقابلیت حمل کلاهک اتمی وسیستم های دفاع ضدموشکی خود ازعوامل تسریع درحمله به ایران خواهدبود دلیل این امرنیزکاملا روشن است زیراکشورهای منطقه خلیج فارس نیزنظیرایران دروضعیت ملتهبی قرارداشته وبا سرنگونی این رژیم ها یا حاکمیت افراطیون اسلام گرامکان استفاده ازاین جنگ افزارهای خطرناک درجنگهای منطقه ای بین طرفداران افراطی مذاهب اسلام ویهود یا کشورهای سنی نشین با شیعه نشین وحتی گروههای شبه نظامی نظیرحزب الله با محالفین خود بسیاربشترخواهدبود.

9-      نارضایتی عمومی ایرانیان وناشی ازسرکوب واختناق، فساد مالی واخلاقی رهبران، تبعیض، تورم، بیکاری، فحشاء و اعتیاد که دست رژیم درتمام آنها دیده می شود زمینه استقبال مردم کشوررا ازتهاجم نیروی رهایبخش خارجی برای نجات خود نظیر شرایط قبل ازشهریور20 فراهم کرده است بطوریکه عمده مردم ایران درگفتگوهای روزمره خود دراماکن عمومی نظیر صفوف نانوایی ، اتوبوس ومترو این امرمذموم رابطورکاملا آشکاروبا بی پروایی مطلق به زبان می آورند.

10-  گزارشات سازمان بین المللی انرژی اتمی وریاست آن باتاکید برعدم اطمینان ازغیرنظامی بودن برنامه اتمی ایران بدلیل اقدامات مشکوک وسرپیچی ازقطعنامه های صادره توسط شورای امنیت سازمان ملل ازدیگرموارد منجربه حمله نظامی به ایران است. تاکیدات مجدد خامنه ای برحرام بودن تولید ونگهداری سلاح اتمی، دوباراقدام دولت ایران درپاکسازی کامل آثارفعالیتهای اتمی درسایت نظامی لویزان (درسال 2003) وبار دیگر بهمان شیوه درسایت نظامی پارچین (درسال 2012) وکشف دوباره اورانیوم غنی شده 79% واینباردرسایت فروودی قم باادعای نقص فنی درسانتریفوژهای جدید وبهانه کردن نیازکشتی های ناوگان تجاری به موتورهای باسوخت اتمی (با حداقل 60% غنی شده) کوچکنرین شکی رامبنی برتلاش رژیم ایران برای دستیابی به سلاح اتمی باقی نگذاشته است.

11-   گزارشات موسسات وسازمانهای بین المللی بیطرف وغیردولتی مبنی برفعالیتهای اتمی ازجمله اتاق تست ماشه درپارچین وتخریب کامل سوله های کشف شده وانتقال خاک آن مجموعه باضافه اعتراف فرماندهان سپاه وخانواده قربانیان برنامه اتمی ایران درمصاحبه های خود مبنی براهداف وبرنامه های استراتژیک نظام وتاکید برنقش اساسی مقتولین دربخش های مربوطه وطرحهایی که امنیت نظام را تضمین می کرد همگی نزدیک بودن دسترسی به سلاح اتمی ودرنتیجه زمان حمله به ایران رابه اثبات می رساند.

12-  تجربه جنگ ایران وعراق وتن دادن رهبران ومراجع مذهبی حاکم برایران به پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل نشان داد که مقامات ایرانی تنها زمانی تن به پذیرش صلح خواهند داد که موجودیت خود ونظام اسلامی رادرخطرانهدام ببینند اعتراف مسئولین کشوری ولشکری ایران به قبول قطعنامه فوق بدلیل امکان حمله گسترده به شهرها ومراکزنظامی ونیزهواپیمای مسافربری ایران درخلیج فارس عملا به جهانیان این پیام راداده است که امکان صلح وسازش با رژیم تازمانی که حمله نهایی با هدف نابودی آن آغازنگردد امری ناممکن است.

13-  تجربه موفقیت آمیزاسرائیل درحمله به تاسیسات اتمی عراق وسوریه  طی سه دهه گذشته ونیزکشتن تعدادی از کارشناسان اتمی این کشورهاودیگرکشورهای خاورمیانه (نظیرمصر) علیرغم مخالفتهای داخلی وخارجی ونهایتا نیزجلب حمایت افکارعمومی جهانیان پس ازموفقیت آمیزبودن عملیات نشان می دهد که حمله به تاسیسات اتمی ایران بعنوان شروع قطعی است وتنها مساله زمان عملیات مذکوراست که بدلیل امکان گسترش جنگ به سایرتاسیسات زیربنایی ونظامی کشورمان و تاثیرپذیری واکنشی دولت آمریکا قبل ازانتخابات نوامبرازاین امرهماهنگی لازم راطلب وساعت صفررا معین می نماید.

14-  براساس اصل حق دفاع مشروع ، دولت اسرائیل با ارائه صدهاسند به سازمان ملل مبنی بربرنامه حذف آن کشور ازروی نقشه جهان واعلام جعلی بودن وعدم مشروعیت اسرائیل ازسوی رهبران ایران که بارها وبارهادرمجامع بین المللی وداخلی موردتاکید قرارگرفته است ازحمایت کافی جهت حمله به ایران برخورداراست. این امرباعث انزوای ایران درعرصه بین المللی وهمراهی کامل کشورهای عمده جهان با دولت اسرائیل درنابودی تاسیسات اتمی ایران می باشد ضمن آنکه تکرارتهدید اسرائیل به نابودی نیزدرهفته قبل توسط خامنه ای واحمدی نژاد ومحکومیت آن توسط دبیرکل سازمان ملل نیزمهرتاییدی براین امربوده که هیچگونه ابهامی درنیت رهبران ایران درجنگ بااسرائیل وجود نداشته وتفسیرهای متفاوتی که ازشعارنابودی اسرائیل توسط رهبران ایران داده می شودفاقد هرگونه پایه واساس است

15-  به انتهارسیدن فعالیتهای دیپاماتیک وحقوقی جامعه بین المللی درزمینه توقف برنامه اتمی ایران علاوه برسه دهه تلاش برای بازگرداندن رژیم حاکم برایران حجت رابرجامعه جهانی وبالاخص دنیای پیشرفته تمام کرده است زیرا کوشش های روسای جمهوری آمریکا ورهبران دولتهای اروپایی برای کشاندن مقامات ایرانی به پای میزمذاکره وحل مسالمت آمیز اختلافات تا آنجا پیش رفت که رایان کراکرسفیرآمریکا درعراق مستقیما با فرمانده اطلاعات عملیات نیروی قدس سپاه پاسداران یعنی حسن کاظمی قمی (درپوشش سفیر) به گفتگونشسته وژنرال پترائوس نیزازطریق جلال طالبانی رییس جمهورعراق با سردارقاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ونماینده تام الاختیارخامنه ای درعراق وسایرمناطق حوزه نفوذ ایران پیامهایی راردوبدل کردند البته اضافه برآن تلاشها نیزکاخ سفید میزبان سه تن ازفرماندهان مجلس اعلای عراق ولشکربدرسپاه پاسداران(لشکرمتعلق به معاودین عراقی) یعنی آیت الله عبدالعزیرحکیم، سردارسرلشکرنوری المالکی (تخست وزیردولت عراق) وسردارسرتیپ هادی عامری(وزیر راه وترابری عراق) گردید بااین امید که ازمسیرسیاسی رهبران ایران رابه برگزیدن راههای مسالمت آمیزوصلح طلبانه تشویق نماید که متاسفانه اقدامات فوق به عنوان موضع ضعیف دولت آمریکا درمقابل رژیم حاکم برایران تفسیروتحلیل گردید.

16-  مخالفت عمده رهبران وکادرهای رهبری انقلاب اسلامی (ازهاشمی رفته تاخاتمی، موسوی، کروبی، خویینی ها، موسوی اردبیلی، صانعی.....) با علمکرد واپسگرایانه وخطرناک علی خامنه ای وتیم همراهش درعرصه های داخلی وخارجی حتی حاکمیت فعلی رادچاردودستگی وچنددستگی کرده است. براساس تئوریهای مربوط به امنیت ملی یکی ازموارد تشویق طرف خارجی به استفاده ازاهرم زوروقدرت برای حل مناقشات همین تجزیه حاکمیت ووفاصله ملتها با دولتهای متبوع خود است که نمونه های آنرا درعراق، افغانستان لیبی وسوریه شاهدبوده ایم.

17-  تشدید دشمنی با جهان غیراسلام ازیک سو وبا جامعه اهل سنت که 90% جامعه مسلمانان جهان راشامل می شود ازسوی دیگرفرصتی طلایی رابرای دولتهای غربی برای حمله به ایران فراهم کرده است رژیم حاکم برایران علاوه برانزوای کامل ازداخل که نمونه ان بسیج 150 هزارنیروی امنیتی (معادل یک ونیم ارتش کامل) برای کنترل پایتخت ومراکزقدرت خودمی باشد ونیزدرگیری دائم با اقلیتهای دینی وقومی وهمچنین تهدید شیخ نشین های سنی مذهب خلیج فارس وهمراه با دخالت دراموربحرین، عربستان، لبنان، سوریه وعراق ودیگرکشورهای جهان اسلام نشان می دهد که رژیم خود بادست خودزمینه حمله به خود وسرنگونی اش رافراهم می آورد.

18-  ازآنجاییکه دست آشکارایران درکلیه بحرانهای منطقه ای ازلبنان گرفته تاافغانستان وحتی درآفریقا، آمریکایی لاتین و آسیای جنوب شرقی دیده می شود وبارها وبارها رهبران برخی کشورها وجریانات سیاسی منطقه رژیم ایران را "سرماری" توصیف کرده اند که تا ازبدن آن جدا نشود منطقه وجهان روی خوش رانخواهد دید ونیزتاکید مفامات غربی واطلاق عناوینی چون "بانک مرکزی تروریزم بین الملل"، "حکومت اراذل واوباش" و.....به رژیم بیانگرشرایطی است که زمینه رابرای حمله به ایران وسرنگونی رهبران حاکم برآن فراهم می آورد.

19-  ازآنجاییکه خط قرمزدنیای غرب بردوعامل اساسی یعنی تهدید امنیت ملی وجهانی ازطریق اشاعه سلاح کشتارجمعی و نیز اخلال درجریان انتقال نفت وگاز(انرژی) ارزان خلیج فارس به دنیای توسعه یافته استوارمی باشد ورژیم حاکم برایران در این دوزمینه به پتانسیلی رسیده است که می تواند هردومقوله رامورد تهدید قراردهد لذا حمله به ایران جهت رفع تهدیدات فوق قطعی به نظرمی رسد وتنهااختلاف موجود بین کشورهای ذینفع زمان، محدوده واهداف نهایی عملیات می باشد.

20-  عدم حمله به ایران به منزله دادن مجوزمشروعیت به رژیم های یاغی جهت نادیده گرفتن اراده جامعه بین المللی وشورای امنیت سازمان ملل وتحقق اهداف مشابه رژیم حاکم برایران می باشد ازآنجاییکه این اهداف ازسرکوب، دیکتاتوری وفساد درعرصه داخلی گرفته تا رواج تروریزم بین الملل، تشدیدمسابقه اتمی دربین کشورهای خاورمیانه (باتوجه به انباشتگی مناقشات محتلف قومی ومذهبی وسیاسی درآن) و...رادربرمی گیرد ریسک عدم حمله وسرنگونی رژیم بسیاربیشترازریسک حمله به آن است.

21- ودرنهایت اصلاح ناپذیری رهبران ونظام سیاسی حاکم برایران، اصراربرواپسگرایی ونادیده گرفتن پیشرفتهای شگرف بشری بالاخص درزمینه های حقوق وعلوم انسانی، تکرارمکررسیاست های مخرب وجنگ افروزانه، ناکام گذاشتن کلیه تلاشهای اصلاح طلبانه درعرصه داخلی وخارجی، فسادمهارگسیخته  ناشی ازفقدان مرجعی مشخص جهت پاسخگویی به مطالبات داخلی وخارجی ووجود هزاردستان مافیایی دراداره کشورکه عملا دربحران زایی وهرج ومرج امکان حیات خود راجستجومی کند ازجمله مواردی است که حمله به ایران وجایگزینی رژیم فعلی بایک دولت ونظام مستقر، مشروع وباثبات ومسئول را الزامی می نماید.

Comments